Klacht OV chipkaart: Saldo verlopen chipkaart terugkrijgen

Klachtnummer
# 141117
Gebruiker
Niggli
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Mijn chipkaart is helaas verlopen. Opeens kon ik niet meer reizen. Op het station moest ik voor € 7,50 een nieuwe kopen, want de oude inwisselen voor een nieuwe was niet mogelijk. Op de oude kaart stond nog circa € 10,- maar daar konden ze aan de balie niets mee; ook niet overzetten op de nieuwe kaart. Ik moest een nummer bellen (€ 0,50 per gesprek) om het restsaldo terug te ontvangen. Vanuit dat telefoonnummer werd ik echter verwezen naar een online formulier. Dit moet worden ingevuld, uitgeprint en samen met mijn chipkaart worden teruggezonden. Ik vertik het echter om ook nog weer een postzegel te kopen en mijn chipkaart om niet terug te zenden. Ik heb voor deze kaart € 7,50 betaald en verwacht dat ik het geld daarvoor terug ontvang, of dat ik de verlopen kaart om niet kan inwisselen voor een nieuwe. Graag uw reactie.

Gewenste oplossing

Verlopen kaart om niet inwisselen voor een nieuwe kaart.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen