Klacht OV chipkaart: Wacht al meer dan 5 weken op mijn nieuwe OV-chipkaart

AL Eleveld

Op 21 mei '19 online een nieuwe OV-chipkaart aangevraagd en betaald wegens afloop huidige kaart per 22/6. Begin juni gebeld met de klantenservice omdat ik mijn nieuwe kaart nog niet had ontvangen. Kreeg via een bandje te horen dat er sprake was van vertraging met de verzending van de kaarten dus heb ik het gesprek beëindigd zonder een medewerker te spreken. Op 8/6 nogmaals gebeld omdat ik nog steeds niets had ontvangen. Toen wel een medewerkster gesproken, zij deelde mij mede dat de kaart kort na mijn aanvraag was verzonden en al lang in mijn bezit had moeten zijn. Zij zou de verzonden kaart blokkeren en een nieuwe kaart verzenden. Van de blokkering heb ik een mail ontvangen maar nog steeds geen nieuwe OV-chipkaart in mijn brievenbus. Daarom op 21/6 weer telefonisch contact opgenomen. De medewerkster kon zien dat de tweede verzonden kaart op 11/6 was opgestuurd en adviseerde mij om nog eventjes tot en met zaterdag 22/6 af te wachten. Nou, hoewel ik andere post, via Sandd bezorgd, wel in mijn brievenbus vond, zat er geen OV-chipkaart bij. Ondertussen was mijn huidige kaart met daarop gratis reizen RET verlopen. Daarom op zondag 23/6 toch nog maar eens met de klantenservice van de OV-chipkaart gebeld. Deze medewerkster adviseerde mij om bij de RET een tijdelijke kaart met gratis reizen aan te vragen en verder zou zij aan een andere afdeling van de OV-chipkaart organisatie verzoeken om op maandag 24/6 via mail of per telefoon contact met mij op te nemen om af te spreken dat er wederom een nieuwe OV-chipkaart naar mij gestuurd zou worden maar deze keer per aangetekende post dan wel met een 'track and trace code'. De RET heeft mij inderdaad een tijdelijke kaart verstrekt tegen een borg van € 25,= met een geldigheidsduur van één week. Van de organisatie van de OV-chipkaart vernam ik niets, dus zelf maar weer gebeld op dinsdag 25/6. Van de medewerker die ik toen aan de telefoon kreeg, overigens telkens na een gemiddelde wachttijd van 8 á 10 minuten, kreeg ik te horen dat ik meer geduld moest opbrengen omdat de afdeling, waaraan mijn casus was overgeheveld, 5 werkdagen nodig zou hebben om tot een oplossing te komen. Helaas, en niet onverwachts, niets meer vernomen en nog steeds geen kaart ontvangen. Vandaag in de namiddag voor de 5e keer naar de klantenservice gebeld maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag wanneer ik de kaart zou ontvangen. Geduld tot begin volgende week, was het advies.

Zou eindelijk mijn nieuwe OV-chipkaart willen ontvangen.

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?