Klacht OV9292: Onjuiste info op 9292 app

Frans de Jeu

Beste medewerker (s)

Dinsdagavond op het Rembrandtplein te Amsterdam geweest om wat te eten en te drinken.
Met tram 5 vanuit station onderuit te Amstelveen naar Centraal station te Amsterdam gegaan.
Rond middernacht ( 00.30 uur ) op de app gekeken hoe laat de laatste tram terug gaat vanaf regulier dwarsstraat naar station onderuit.
Dat zou zijn om 00.31 / 00.43 / 00.54
Toen ik aankwam bij de halte regulierdwarsstraat om 00.40 kwam er geen tram meer en de borden gaven aan dat de 1st volgende tram om 08.12 zou komen.

Waarop ik een taxi heb aangehouden ( die dit overigens ook weten, omdat er op deze locatie veel taxi's staan om mensen op te vangen die geen tram meer kunnen krijgen, in tegenstelling met de app 9292 ) en me naar station onderuit heb laten rijden voor € 30,-
Ben zwaar teleurgesteld omdat ik in eerste instantie in de stad wilde parkeren, maar daar € 5,- per uur moet betalen.

Ben benieuwd naar de oplossing in deze.
Gr, Frans

Geld terug van de taxi rit

9292
    Geachte heer de Jeu,Wij hebben uw melding nagekeken zowel via de app als de website. Wanneer er in de app een reisadvies wordt opgevraagd, komen er een aaltal suggesties. Wanneer er op het advies wordt getikt komt de juiste info naar voren. In uw geval was om 00:43 een verbinding met eerst 10 minuten lopen en daarna met de metro. Op onze Website en mobile app is een disclaimer van toepassing (zie link) http://9292.nl/disclaimer-en-privacy#
    Daar staat onder andere het volgende: 9292 streeft ernaar diensten van een hoge kwaliteit te leveren, waarbij betrouwbaarheid en actualiteit belangrijke factoren zijn. Wij stellen via onze kanalen (websites en mobiele applicaties) informatie beschikbaar over de diensten die wij aanbieden, waaronder een OV-reisplanner. 9292 stelt de website en mobiele applicaties met de grootst mogelijke zorg samen, maar ga-randeert niet dat de website en mobiele applicaties te allen tijde be-schikbaar zijn en foutloos zullen werken. De kwaliteit van de reisad-viezen is bovendien afhankelijk van de door uw computer en/of mobiele telefoon gebruikte software en de aanwezigheid van (voldoende) GPS satellieten. U kunt geen rechten ontlenen aan de op de website en mobiele applicaties vermelde reisadviezen en tarieven.Het kan voorkomen dat de website/app geen juiste informatie verstrekt.Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,
    Melanie Loontjens
    Consumentenservice 9292

Ook een klacht indienen over OV9292?