Klacht OV9292: Vervallen rit

# 192534
Anne

Elke dag reis ik met bus lijn 100 van Elburg naar Nunspeet en weer terug.
Ik werk in de zorg dus moet s'avonds l met een van de laatste bussen terug en het is een kwartier lopen vanaf mijn werk naar de bushalte.
Nu heb ik een kwartier van tevoren op de app gekeken. De bus zou een half uur te laat komen dus ben uiteindelijk een half uur later van mijn werk vertrokken.
Kom ik op de gewenste tijd aan bij de bushalte. Kijk ik nogmaals op de app staat er dat de bus komt te vervallen. Beetje te laat Helaas. Dit betekend dat ik als vrouw alleen op een afgelegen locatie nogmaals een half uur extra op mijn bus moet wachten. Dit zou ik normaal niet echt een probleem vinden, als het op een locatie zou zijn die als veilig zou kunnen worden omschreven dit is helaas bij deze halte en de omgeving ervan niet het geval. Ik probeer normaal de tijd precies uit te rekenen zodat ik gelijk in kan stappen en niet alleen buiten hief te staan. Dit kon nu niet en dit heb ik al zeer onprettig ervaren.

Op tijd doorgeven wanneer een bus wel of niet komt.

9292
    Geachte mevrouw Jaspers,

Hartelijk dank voor uw reactie.
    Plannen met een real time planner betekent dat het om echt heel dynamische informatie gaat. Een vertraging van enkele minuten kan na een tijdje ingelopen zijn en is dan dus ook niet meer zichtbaar in het reisadvies. Of in uw geval een busrit komt te vervallen Het is dus ook handig om regelmatig even te checken hoe het ervoor staat. Informatie wijzigt eigenlijk vrijwel voortdurend. De hoeveelheid data waar we nu mee werken loopt rond de 80 miljoen berichten per dag. Helaas kunnen we het niet meer voor je nakijken. De data is enkele uren na publicatie niet meer actief in onze systemen om overbelasting te voorkomen.

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groeten,

Team Consumentenservice 9292

Ook een klacht indienen over OV9292?