Klacht Oxfam Novib: Telefoon wordt niet opgenomen

Klachtnummer
# 596108
Gebruiker
bozedonateur
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Geachte oxfam novib,

Ik heb besloten mijn donatie bij u stop te zetten, en wel omdat ik meerdere malen heb aangegeven niet gebeld te willen worden. U neemt mijn wensen hierin niet serieus.

Nog pijnlijker is het dat u opzeggingen alleen accepteert per telefoon. Het ergst is dat u uw telefoon helemaal niet opneemt binnen de tijden die hiervoor staan. Op deze site staat nog een klacht van een paar maanden geleden die precies hetzelfde probleem signaleert.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/oxfam-novib/klachten/telefoon-wordt-niet-opgenomen./details?complaintId=c2bb38a2-26fa-492c-89dd-d01a400e4a3d

U geeft in uw reactie op die klacht aan dat het een eenmalig probleem zou moeten zijn, maar dat is het dus duidelijk niet. Op uw site staan contactformulieren en email adressen, dus het moet technisch mogelijk zijn het opzeggen makkelijker te maken.

Ik kan slechts constateren dat dit een poging is om het opzeggen onmogelijk te maken, en dat u niet van plan bent hier iets aan te doen.

U moet zich schamen.

Gewenste oplossing

Ik eis tenminste dat u mijn donatie stop zet. Eigenlijk zou u opzeggingen gewoon per mail op contactformulier moeten accepteren.

1 reactie

  1. Auteur
    Oxfam Novib
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste B. Slangewal,

    Bedankt voor dit bericht. Bij deze bevestig ik dat uw donateurschap is stopgezet, naar aanleiding van uw contact met mijn collega. Er zal geen bedrag meer worden afgeschreven.

    We accepteren ook opzeggingen per mail of via het contactformulier, echter geven wij de voorkeur aan telefonische opzeggingen, omdat wij dan ook kunnen doorvragen naar de reden van de opzegging.
    Excuses dat het lastig was ons telefonisch te bereiken, we gaan uitzoeken hoe dit kan. Fijn dat u dit heeft aangegeven in uw bericht.

    We willen u bedanken voor de steun aan Oxfam Novib.

Ook een klacht indienen over Oxfam Novib?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen