Klacht OXXIO: Misleidende informatie aan de telefoon

HIMSAVER

Ik was nog geen maand van Oxxio naar Essent over gestapt dat ik een verkoper van Oxxio aan de lijn krijgt met een agressieve 'klanten terug win-actie"van Oxxio. Bij deze aggresieve actie van Oxxio zijn een aantal voordelen toegezegd, waaronder dat ik:
- de 225euro van Essent kan houden dus niet terug aan Essent hoeft te betalen
- dat overstappen van Essent naar Oxxio mij geen extra kosten met zich mee brengt. Dus de boete zullen allemaal betaald worden.

Het zijn deze tweepunten die mij heeft overgehaald om terug te komen bij Oxxio. Nu na dato dat ik ben teruggestapt van Oxxio krijg ik een eindafrekening van Essent dat ik de 225euro moet betalen plus ander opzeggingskosten van 177euro. Bovenop heeft Essent laast mij 100euro teruggevraagd voor vergoeding. Waardoor ik in totaal niet meer op 402,-euro kom, maar een totaal bedrag van 502,- euro die ik aan Essent terug moet betalen.

Schadeloos stellen van de 502Euro

OXXIO
    Beste HIMSAVER,Op 3 december 2014 heb je een bericht achtergelaten op www.klachtenkompas.nl. Naar aanleiding van je bericht, heb ik meerdere malen geprobeerd telefonisch contact met jou op te nemen. Helaas zonder succes. We zijn per e-mail ingegaan op je bericht.Ik vertrouw erop je hiermee volledig te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Taoufik
    Oxxio Nederland bv
    Nog in behandeling
    HIMSAVER
    Oxxio heeft aangeboden om de opzeggingvergoeding van 250 euro te betalen met de voorwaarden dat ik de opzeggingvergoeding terug moet betalen bij vroegtijdig opzegging. Dit laatste is precies wat de verkoper mij nadrukkelijk op het hart heeft gedruk dat niet geval zou zijn. Kortom tot dusver is de verkooptrukje van Oxxio een malifide praktijk om klanten terug te winnen en vervolgens onmogelijk maakt om vroegtijdig over te stappen.
    OXXIO
    Beste HIMSAVER,Oxxio vergoedt vanaf 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen meer. In jouw geval heeft Oxxio een uitzondering gemaakt, om je tegemoet te komen en de opzegvergoeding van je vorige leverancier te vergoeden. Hier zijn wel de voorwaarden uitbetalen opzegvergoeding aan verbonden. Deze voorwaarden gelden voor alle klanten. Oxxio kan jou geen ander oplossing aanbieden. Ik vertrouw erop je hiermee volledig te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Taoufik
    Oxxio Nederland bv

Ook een klacht indienen over OXXIO?