Klacht OXXIO: Afkoopsom

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 518286
Gebruiker
Helga
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Overgestapt naar OXXIO voor energie, tv & internet. 4 februari kon de modem pas worden aangesloten. Omdat dit niet lukt vandaag 8 februari een monteur langsgeweest. Modem past niet op onze huidige aansluiting. Moet nu een stopcontact worden aangelegd, kabels voor tv worden gerealiseerd. We hebben nog geen moment gebruik gemaakt van internet of tv aansluiting van OXXIO. Ik wil nu opzeggen maar moet een afkoopsom betalen van 400 euro zonder dat jullie iets geleverd hebben. Dit vind ik absurd. Graag reactie. Groet Helga

De oplossing

Abonnement kosteloos opzeggen.

8 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw reactie!

    Ik begrijp uw frustratie en wij doen ons best om alles in orde te maken.
    U bent echter wel verantwoordelijk voor de aansluiting. Op het moment dat dit in orde gemaakt moet worden en er extra kosten gemaakt moeten worden, is dit voor rekening van de klant.

    U heeft zelf een aanmelding via de website gedaan en hiermee dus een jaarcontract met Oxxio afgesloten.
    Wij kunnen het contract dus helaas niet kosteloos ontbinden.

    Om u tegemoet te komen, kunnen wij wel de installatie het stopcontact voor u vergoeden.

    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, horen wij deze graag van u.


    Met vriendelijke groet,

    Dick - Oxxio Telecombeheer

  2. Auteur
    Helga
    Datum
    Ik ga in op uw aanbod om de kosten voor de installatie te vergoeden. Totaal bedrag 23,67
    Nl86ingb0006981890 tnv JJP van Hese en/of HFM van Hese-Sebregts.

    Groet Helga van Hese
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw reactie!

    Fijn dat u akkoord gaat met het voorstel.
    Wij vragen u vriendelijk om even een kopie van het bonnetje/tikkie naar ons te sturen,
    zodat wij dit aan u kunnen crediteren

    Met vriendelijke groet,

    Dick - Oxxio Telecombeheer
  4. Auteur
    Helga
    Datum
    Bijgaand de 1e document andere documenten volgen. Kan maar 1 document per keer uploaden.

    Helga van Hese
  5. Auteur
    Helga
    Datum
    2e document

    Helga van Hese
  6. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw reactie en voor het bonnetje.

    U had het over de installatie van een stopcontact. Ik zie echter geen tikkie/bonnetje van de monteur dat er been stopcontact is geïnstalleerd.
    In plaats daarvan zie ik een bonnetje van een stekkersnoer t.w.v. €8,94.
    U had het in het vorige bericht over een bedrag van €23,67.

    Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen maar helaas zonder succes.
    Graag hoor ik van u wat nu precies de bedoeling is.

    Met vriendelijke groet,

    Dick - Oxxio Telecombeheer
  7. Auteur
    Helga
    Datum
    Correct. De monteur die namens Oxxio is langs geweest heeft niets gedaan !! Alleen aangegeven dat er een stopcontact geplaatst moest worden en dat er een draad naar de TV moest worden getrokken. Om die reden declareer ik de kosten voor het stopcontact en de snoer inclusief verzendkosten. Vanwege COVID maatregelen online besteld.

    Helga van Hese
  8. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw reactie!

    Zoals afgesproken zullen wij 23,67 euro aan u crediteren t.b.v. stopcontact en snoer/stekker.

    Met vriendelijke groet,

    Dick - Oxxio Telecombeheer

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Helga
Datum
Uiteindelijke oplossing
Kosten materiaal nog steeds niet betaald. Nog even en dan is het weer tijd om over te stappen maar nooit meer naar OXXIO wat een waardeloze organisatie.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen