Klacht OXXIO: Afmelding word genegeerd en nu betaal ik de rekening.

Klachtnummer
# 131154
Gebruiker
Veraplomp
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Geachte lezer,
Ik had vervelende verkopers aan m'n deur die niet weg gingen voor dat ik eindelijk tekende. Ik ben overspannen dus ik vind mezelf een makkelijk slachtoffer. De volgende dag werd ik gebeld om mij welkom te heten. Toen heb ik aangegeven dat ik geen klant wilde worden maar me gedwongen voelde om te tekenen. Ik heb aangegeven dat ik geen klant wilde worden en afgemeld wilde worden en ik vroeg of de gene aan de lijn dat voor mij kon regelen en het antwoord was ja. Dit kan de vriendin die bij was beamen. Ik heb nog een extra bericht gestuurd na een paar dagen met de vraag of ik idd afgemeld was. Dit allemaal binnen de 7 dagen opzeg termijn. Hier op kreeg ik natuurlijk geen antwoord er zijn genoeg artikelen over hoe Oxxio te werk gaat om geld klanten geld af te troggelen. Ik heb meerdere berichten gestuurd met de vraag . Ik heb me ook geprobeerd af te melden door op te zeggen via een formulier......dit is ook nooit verwerkt.

De oplossing

De boete bedragen opgeheven 2x €125. De overige €53.14 zal ik betalen.

7 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste mevrouw Plomp,

    U heeft uw klacht ook via klacht.nl ook ons kenbaar gemaakt. Mijn collega Taoufik heeft u toen aangegeven dat we niet tijdig uw annulering hebben ontvangen. We hebben u gevraagd om hiervan een bewijs naar ons op te sturen, zodat we dit nader kunnen onderzoeken. Helaas hebben we dit tot op heden niet ontvangen en daarom laten we de boetes niet vervallen.

    Met vriendelijke groet,

    Esther
    Oxxio webcare
  2. Auteur
    Veraplomp
    Datum
    Hoe kan ik dat bewijzen als jullie systeem geen kopie meldingsformulier stuurt? Het gesprek met de jonge die mij welkom heette kan op genomen zijn, door jullie, niet door mij.
    Het enige bewijs dat ik heb is de vriendin die er bij was toen ik mij telefonisch afmeldde en die jongeman zei tegen mij dat hij dat door kon geven.
    Ik heb ook gereageerd op de mail toen ik welkom geheette werd met het verhaal dat ik geen klant wilde worden. Alleen was ik in de veronderstelling dat ik afgemeld was
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste mevrouw Klomp,

    Bedankt voor uw reactie en toelichting. Helaas beschikken we niet over bewijs dat u zich bij ons tijdig afgemeld heeft.Ook niet telefonisch. De e-mail die u van ons heeft ontvangen is een automatische gegenereerde e-mail. U kunt zich niet op deze wijze bij ons afmelden.

    Met vriendelijke groet,

    Esther
    Oxxio Webcare
  4. Auteur
    Veraplomp
    Datum
    Ik heb het door gegeven met het welkoms gesprek maar jullie geven dan de opdracht om te zeggen dat het door gegeven word maar er verder niks mee te doen. Die vriendin van mij zat er bij waar kan zij haar verhaal kwijt als bewijs? Daar geven jullie geen optie voor. Ik heb 2 of 3 keer contact opgenomen via een contact formulier niet via een automatisch gegenereerde mail dat heb ik al een paar keer aan gegeven. Alleen krijg ik geen kopie van mijn bericht aan jullie.
  5. Auteur
    Veraplomp
    Datum
    Het enige wat jullie doen is hinderen, niet luisteren en niet lezen. Ik heet geen Klomp maar Plomp. Zorgen dat klanten hun geld kwijt raken en verwikkeld worden in problemen, onrechtmatige verkregen contracten en of geld, gerechtelijke dwaling waarbij jullie zorgen dat er geen bewijs gevoerd kan worden. Top organisatie zijn jullie. De eerst volgende van jullie deur verkopers die aanbeld terwijl ik de sticker heb geen verkopers te dulden of hun voet tussen de deur te stoppen omdat zij niet
  6. Auteur
    Veraplomp
    Datum
    Willen luisteren en ik dus de deur dicht gooi heeft een groot probleem. Dan mogen jullie blij zijn dat jullie op kantoor zitten en dat eventueel niet meer na te trekken is aan de hand van deze klacht aangezien jullie deze melding ook wel weer weten te laten verdwijnen.
  7. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste mevrouw Plomp,

    Allereerst mijn excuses dat ik niet eerder uw naam juist vermeld hebt. Op het moment dat u klant wordt bij Oxxio, dan ontvangt u van ons een welkomstmail en een welkomspakket. In de welkomstmail kunt u via een ontbindingsformulier de contracten annuleren. Dit kan niet in het welkomstgespreke of contactformulier via onze website. Helaas hebben we niet het bewijs van u ontvangen, waaruit blijkt dat u gebruik gemaakt heeft van een ontbingsformulier. Daarom voldoen we niet aan uw verzoek.

    Met vriendelijke groet,

    Esther
    Oxxio Webcare

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen