Klacht OXXIO: Alleen maar problemen gehad deel 1

Sarah

Nadat ik letterlijk moet strijden voor mijn recht, worden er ook nog eens extra kosten geïncasseerd.
Begin: problemen met jaarafrekening. Deze bleef uit en ik trok zelf maar aan de bel. Meteen wordt er met de vinger naar een ander bedrijf gewezen(stedin) die zouden verantwoordelijk zijn voor het door geven van meterstanden. Ondanks dat ik toestemming had gegeven voor het inlezen van mijn slimme meter, gaat het tot een paar keer toe fout na mijn eerste contact hierover. Na een half jaar over en weer bellen was ik het zat en eiste dat het nu goed zou gaan. Voor de tweede keer moest ik zelf de meterstand door geven. (Waarom mijn toestemming dan voor inlezen?)
Na een wel heel lange poos kreeg ik mijn jaarafrekening. En jawel hoor, deze klopte niet! Ze gingen namelijk uit van een geschatte meterstand. Ik eiste dat dit hersteld zou worden. Dat kon zo maar niet kreeg ik te horen. Een nieuwe aanvraag kon worden afgewezen. Ik gaf dus voor de zoveelste keer de standen persoonlijk door. Deel1

Juiste jaar- en eindafrekening . Daarnaast de beloofde hertel administratiekosten van 40 euro over januari. Door fouten krijg ik dit ook nog eens op mijn bordje. De voorschot van januari zou ingehouden worden op een terug betaling. Terug betaling heeft alleen langer geduurd dan verwacht waardoor er toch 40 euro administratie kosten betaald zouden moeten worden. Dit vindt ik absoluut niet terecht. Alles heeft namelijk langer geduurd dan verwacht. Ik heb hierover ook meerdere malen contact over gehad( over januari en februari). Ik heb vanaf het begin geprobeerd om problemen te voorkomen/ herstellen door ergggg veeeeeel te bellen. Nu begreep ik vandaag zelfs dat van maand januari (+- 3 telefoontjes) en februari( 1 telefoontje) niks in het systeem staat!
Ik ben dan ok teleurgesteld dat deze extra kosten bij mij verhaald worden. Dit terwijl ik alles heb geprobeerd en anders altijd keurig klant bent geweest.

Alleen maar problemen gehad deel 2
    Ik heb dus opnieuw meterstand moeten door geven voor de zoveelste keer. Ik hoopte dat het dit keer goed zou gaan omdat ik hoe dan ook mijn dossier bij oxxio zou sluiten ivm overtap naar andere energie leverancier. Helaas is het einde wederom niet goed verlopen. Ik heb gebeld om de laatste maand(en) te verrekenen met een terug betaling. Omdat dit proces bij oxxio op zich laat wachten krijg ik nu extra kosten. Wederom hierover gebeld. Geen resultaat!
    Aanvulling oplossing:
    Ik heb ivm het veeeeeele bellen en tijd die ik hierin gestoken heb gevraagd om een compensatie van mijn bel kosten. Meer vroeg ik in eerste instantie ook niet. Dit was door de klantenservice afgewezen . Dit ondanks de vele hindering die ik ondervonden heb. Tevens lagen de problemen niet bij mij of in mijn macht. Het zou dus redelijk zijn om mijn bel kosten terug te krijgen van oxxio!
    (50 euro).
    OXXIO
    Geachte heer of mevrouw, Naar aanleiding van uw bericht hier op klachtenkompas hebben wij vandaag u geprobeerd telefonisch te bereiken. Helaas zonder succes. Wij zullen u morgen nog een keer proberen te bereiken. Mocht dit ook onsuccesvol blijken, dan zullen we u per e-mail informeren.Met vriendelijke groet,Michaël
    OXXIO
    Geachte heer of mevrouw,Wij hebben u per e-mail een reactie gegeven. Hierin geven wij aan dat er inderdaad het een en ander niet goed is gegaan. De aanmaningskosten van € 40,00 hebben wij laten vervallen en we hebben een bedrag ter coulance aangeboden voor uw telefoonkosten. Met vriendelijke groet,Michaël
    Sarah
    Beste Michaël,Helaas kan ik uw mail niet openen.
    Ik wil u daarom vragen of u telefonisch contact met me kunt opnemen.
    Vriendelijk bedankt,
    OXXIO
    Beste Sarah,Wij hebben u de onderstaande e-mail verzonden:Naar aanleiding van uw bericht op www.klachtenkompas.nl heb ik getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Zoals op de website beschreven stuur ik u per e-mail onze reactie op uw bericht.Uit onze administratie blijkt dat u eind 2013 verschillende malen contact heeft opgenomen met onze klantenservice omtrent uw eerste jaarrekening. Deze zou in november 2013 aan u worden verzonden, echter werd dit uitgesteld. In deze periode heeft u verschillende malen uw meterstanden doorgegeven, maar door een miscommunicatie tussen Oxxio en uw netbeheerder, zijn uw standen niet gehanteerd, maar is er gebruik gemaakt van geschatte standen.Na het ontvangen van uw jaarrekening is er een correctieproces in gang gezet die niet het gewenste resultaat heeft bereikt. Uiteindelijk heeft u besloten om weg te gaan bij Oxxio en de levering van stroom onder te brengen bij uw nieuwe leverancier.Door uw overstap zijn uw werkelijke eindstanden aan Oxxio doorgegeven. Hierdoor werd een correctie overbodig. Echter, uit uw bericht blijkt dat uw laatste maandbedrag zou worden verrekend met het tegoed van uw eindafrekening. Dit is helaas misgegaan. Uw tegoed van eindafrekening is aan u uitbetaald en uw laatste voorschotbedrag is open blijven staan. Dit heeft als gevolg gehad dat Oxxio herinneringskosten in rekening heeft gebracht. Naar aanleiding van alle gegevens en uw bericht zijn wij van mening dat het in rekening gebrachte bedrag onredelijk is. Om deze reden laten wij dan ook dit bedrag vervallen. Ook zijn wij van mening dat we u tegemoet moeten komen in de telefoonkosten. Hiervoor zal ik een bedrag crediteren van € 25,00. Dit bedrag breng ik in mindering op het nog te betalen bedrag van € 150,00, waardoor het openstaand saldo uitkomt op € 125,00. Dit bedrag zullen wij binnenkort incasseren. Met vriendelijke groet,Michaël
    Oxxio Nederland bv

Ook een klacht indienen over OXXIO?