Klacht OXXIO: boete van vorige leverancier bij overstap naar oxxio

Klachtnummer
# 136545
Gebruiker
Coco
Datum
3 reacties

Details

De klacht

De meneer aan de deur van oxxio sluit voor mij een contract af. Hij geeft aan na te kijken of een overstap zomaar gemaakt kan worden. geeft aan dat ik zonder problemen kan overstappen. Vervolgens krijg ik een boete van 50 euro van Nuon (vorige leverancier). Ik heb gebeld en Oxxio geeft aan hier niets aan te kunnen doen en dat ik nu een contract heb bij hen en als ik die nu opzeg ik ook bij hen een boete krijg. De meterstanden zijn nog niet doorgestuurd. Ik wil van het contract af maar dit kan volgens hen niet meer.
Ik vind dit oplichting. Ik heb erna gevraagd aan de deur!!!
Snap nu waarom zij de overstap regelen.

De oplossing

Opzeggen van contract of boete betaling van 50 euro

3 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft ontevreden te zijn over de gang van zaken rond uw overstap.

    Ik kan me voorstellen dat het vervelend is opeens een boete te krijgen terwijl u dit niet had verwacht.
    Het is voor mij niet vast te stellen wat er belooft is. Bij een overstap naar Oxxio word een boete niet vergoed en dit had ook niet mogen worden aangegeven.
    Intern is hier melding van gemaakt zodat deze fout in de toekomst niet herhaald kan worden.

    In de voorwaarden bij de overstap word aangegeven dat een boetevergoeding niet mogelijk is. Onze excuses voor de verwarring.

    Ik hoop u zo goed te hebben ingelicht.

    Met vriendelijke groet,
    Sebastiaan
    Medewerker Webcare Oxxio
  2. Auteur
    Coco
    Datum
    ik hoef mijn geld niet terug. De manier waarop ik voorgelicht ben. U kunt zonder boete overstappen! terwijl hij in een map keek wat er blijkbaar bij mijn naam of adres gemeld staat vind ik niet kunnen! Daardoor heb ik geen vertrouwen in jullie bedrijf en wil ik mijn abonnement ongedaan maken!
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste heer. mevrouw,

    Ik vind het jammer om te lezen dat u geen vertrouwen meer heeft in Oxxio.

    Graag verwijs ik u nog naar het contract dat is ondertekend, hier in staat expliciet aangegeven dat er geen boete vergoed wordt.

    Het abonnement ongedaan maken is helaas niet mogelijk. U heeft wel de mogelijkheid over te stappen naar een andere leverancier. Ik wil u wel attenderen op de boete die dit veroorzaakt.

    Met vriendelijke groet,
    Sebastiaan
    Medewerker Webcare Oxxio

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen