Opgelost door OXXIO: De mening van focum die oxxio opvraagt op basis van oude adresgegevens getuigt van onjuiste gegevens

PTH Kolkman

Onjuiste beoordeling kredietwaardigheid op basis van Focum leverancier aan Oxxio.

Oxxio als energieleverancier weigert mij aan te nemen als nieuwe klant . Tenzij ik vooraf een afkoopsom van €400 betaal.
Terwijl de te verwachten energiekosten per jaar op basis van mijn opgegeven lage energieverbruik €310 zijn.
Oxxio is de enige die mij als nieuwe klant op dit adres weigert.
Ik heb geen schulden of negatieve registratie bij het bkr. Wel spaargeld en lage vaste maandlasten.
Ik ben eerder succesvol overgestapt. Andere energieleveranciers heben mij nog nooit negatief kredietwaardig geschat via focum.
Zeer waarschijnlijk moet de negatieve kredietwaardigheid zoals wel vaker bij meer klachten op dit forum is te lezen te maken hebben met het adres en de vorige bewoners die rekeningen niet hebben betaald.
Het kan niet aan mij als persoon liggen.
Mijn klacht aan oxxio is dat hun partner focum geen actuele kredietwaardigheid verstrekt over mij als nieuwe persoon op dit adres.
Ik kan wel vooraf €400 betalen maar is zonde.

OXXIO

Wat vervelend dat er een negatieve kredietwaardigheid is uitgekomen. Helaas hebben wij als Oxxio geen invloed daarop. Het wordt beoordeeld door een externe partij Focum. U kunt aan Focum vragen om het nogmaals te onderzoeken. Als er dan uitkomt dat het inderdaad niet klopt, zullen zij een bewijs sturen ervan. Dat bewijs kunt u dan weer naar ons toesturen en dan zorgen wij dat de aanmelding zal doorlopen zonder dat u 400 euro zal moeten betalen.

Oxxio Webcare

PTH Kolkman
Beste Oxxio klantenservice, Aangezien ik zeer verbaasd en het uiteraard blijkbaar terecht oneens ben met de in eerste instantie verkeerde beoordeling heb ik de ter inzage opgevraagde betreffende relevante gegevens inmiddels keurig bij uw externe informatieverstrekkende partij FOCUM opgevraagd en schriftelijk per brief ontvangen. Ik zal de brief (*) bestaande uit 2 pagina's als bijlage per email aan OXXIO verzenden, zodat de OXXIO klantenservice ook zelf kan lezen dat er geen reden is voor het in rekening brengen van een waarborgsom van € 400 vooraf ivm zogenaamd "verhoogd risicoprofiel". In de brief van donderdag 6-12-2018 van Focum staat zwart op wit ik citeer tot slot: " Uit ons onderzoek is gebleken dat er geen informatie over uw persoon of adres bij Focum bekend is. .. Bent u toch afgewezen door een van onze opdrachtgevers. Dan kunt u deze brief gebruiken als bewijs van het feit dat er bij Focum geen informatie over u bekend is."

Ook een klacht indienen over OXXIO?