Klacht OXXIO: Dwaling, misleiding en het niet volgen van wettelijke bepalingen. Kortom malafide praktijken.

Ed

De kennismaking met Oxxio bleek al heel erg onprettig, de verkoper aan de deur heeft willens en weten verkeerde informatie verschaft om mij over te halen bij Oxxio te komen.
Ik heb deze persoon alle kansen gegeven mij volledig te informeren, dit heeft hij bewust nagelaten.
Vervolgens neemt oxxio niet de verantwoordelijkheid en reageren ze alleen met je hebt getekend en we informeren de desbetreffende verkoper. Zeer zeer slechte afhandeling van de klacht dus.
Vervolgens heb ik er voor gekozen oxxio vroegtijdig te verlaten, ik wil immers niks te maken hebben met een leugenachtige organisatie die niet haar fouten hersteld.
Oxxio gaat vervolgens nog een stapje verder door bij de afrekening de regels zoals gesteld door de NMa / ACM voor vroegtijdig overstappen aan hun laars te lappen en mij in feite nogmaals op te lichten.
E-mail correspondentie hierover wordt genegeerd en d.m.v. intimidatie ( men brengt 40 euro extra kosten in rekening) probeert men mij alsnog te laten betalen.
Dit soort praktijken zijn niet niet toelaatbaar.

Ik adviseer oxxio om dergelijke praktijken direct te staken en niet langer de grenzen van het toelaatbare op te zoeken of zelfs te overschrijden.

OXXIO
    Beste Ed ,Op 9 november 2014 heb je een bericht achtergelaten op www.klachtkompas.nl. We hebben jou hierover een e-mail verstuurd.Je geeft aan dat je verkeerd bent geïnformeerd door de verkoper. Ook geef je aan het niet eens te zijn met je eindrekeningen.Overeenkomst
    Op 27 mei 2014 ben je een overeenkomst aangegaan met Oxxio, voor het leveren van groene stroom en gas op jouw woonadres. Je hebt gekozen voor een InControl + iPad Air of Notebook pakket, met daarbij de 12 energiebesparende producten. Je hebt de overeenkomst getekend en dit pakket is per e-mail aan jou bevestigd.
    Op 28 mei 2014 heb je van ons je welkomstmap ontvangen met daarin nogmaals je leveringsovereenkomst. Vanaf dat moment had je 14 dagen bedenktijd, om je aanmelding te annuleren. Hier heb je geen gebruik van gemaakt. iPad
    Op 17 juli 2014 heb je je unieke code ontvangen voor het bestellen van de iPad. Je hebt op 23 juli 2014 de iPad besteld.Eindrekeningen
    Je nieuwe leverancier heeft de aansluitingen per 22 augustus 2014 overgenomen. Oxxio brengt de geleverde stroom en gas, over 27 juni 2014 tot 22 augustus 2014, bij jou in rekening.
    Je overeenkomst met Oxxio loopt tot 26 juni 2017. Je overeenkomst is voortijdig beëindigd en Oxxio brengt volgens de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders van de ACM, een opzegvergoeding van € 125,00 per product bij jou in rekening.Eerdere correspondentie
    Je geeft aan dat Oxxio je e-mail correspondentie negeert. Je hebt ons 5 e-mails verstuurd, die we alle 5 hebben beantwoord.Conclusie
    Wij zijn dus van mening dat we jou leveren volgens de met jou afgesproken overeenkomsten. We verzoeken je je eindrekeningen en de aanmaningskosten zo snel mogelijk te voldoen. Anders zijn we genoodzaakt om je dossier over te dragen aan een incassobureau.Ik vertrouw erop jou hiermee volledig te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Taoufik
    Oxxio Nederland bv
    Ed
    Jullie kunnen hier proberen er een mooi verhaal van te maken, blabla verkopen, schermen met een contract (dat onder valse voorwendselen is verkregen), refereren aan het feit dat ik mijn laptop heb besteld (ja natuurlijk, jullie wilde mij niet laten gaan toen ik achter de waarheid kwam dus moest er toch iets uithalen) en doen alsof jullie idd de richtlijnen hebben gevolgd. Helaas is het allemaal onzin
    Ik heb ondertussen contact gehad met diverse instanties en ik zou zeggen tot in de rechtzaak.
    OXXIO
    Beste Ed,Wij blijven bij onze standpunt, dat we jou leveren volgens de met jou afgesproken overeenkomsten. We verzoeken je je eindrekeningen en de aanmaningskosten zo snel mogelijk te voldoen. Anders zijn we genoodzaakt om je dossier over te dragen aan een incassobureau.Ik vertrouw erop jou hiermee volledig te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Taoufik
    Oxxio Nederland bv
    Ed
    Jullie zijn boeven, schandalig en walgelijk hoe jullie hier mee omgaan. Ik heb inmiddels betaald waarvan ik vind dat ik het jullie enigszins verschuldigd ben. Geld moet je verdienen en niet op een slinkse wijze iemand afhandig maken en er dan nog over doordrammen ook. Het is oorlog nu.
    De rest kunnen jullie halen in de rechtzaal.
    Gelukkig heb jullie mij gewezen op een aantal zaken waar ik zelf nog niet eens aan toe gekomen was en nog mooier ik heb vorige werk een ex oxxioverkoper ontmoet. Top!

Ed

Ook een klacht indienen over OXXIO?