Opgelost door OXXIO: Eindnota Oxxio - Netbeheerkosten voor stroom en gas door Enexis B.V.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 192586
Gebruiker
M.J. van der Avoird
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik ben onlangs overgestapt naar een andere energieleverancier. Via het energiecollectief van de consumentenbond werd duidelijk dat ik een goede som geld kon besparen.

Vervolgens kreeg ik een eindnota van Oxxio met daarop onder meer de netbeheerkosten voor stroom en gas door Enexis B.V.

Dit bedrag is hoog en mij is niet duidelijk hoe men tot dit getal is gekomen.

De oplossing

Graag zou ik van Oxxio een heldere toelichting ontvangen betreffende het totaalbedrag van de netbeheerkosten voor stroom en gas op de recent verzonden eindnota. Graag zou ik vernemen of deze kosten wel correct berekend zijn. Mochten de bedragen incorrect zijn, dan verwacht ik uiteraard dat Oxxio dit rechtzet.

2 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste M.J. van der Avoird,

    Jammer om te lezen dat je bent overgestapt, maar begrijpelijk als dit voor veel besparing zorgt.

    In de klacht geef je aan dat de eindnota niet duidelijk is en dan vooral met betrekking tot de netbeheerkosten. Zoals je al terecht opmerkt, brengen we deze kosten in rekening in opdracht van Enexis.

    Een volledige toelichting op deze kosten vind je hier: https://www.enexis.nl/consument/diensten-en-tarieven/tarieven/tariefopbouw

    De exacte tarieven die Enexis rekent, vind je hier:
    https://www.enexis.nl/consument/diensten-en-tarieven/tarieven/tarievenbladen.
    Hier vind je bijvoorbeeld de tarieven per 1 januari 2016 en 1 januari 2015. Op de jaarnota brengen we een deel van 2015 en 2016 in rekening, daarom wijkt het tarief wat je op de jaarnota ziet, iets af van de tariefbladen. Het tarief is dagevenredig tot stand gekomen.

    Controleer de tariefbladen gerust met onze jaarnota, die volgens onze informatie op de juiste manier tot stand gekomen is, overeenkomstig het aantal dagen waarover de jaarnota is berekend.

    Mocht je aan de hand van de tarieven toch nog vragen aan ons hebben, stel ze dan gerust.

    Met vriendelijke groet,

    Robin,
    Oxxio Webcare
  2. Auteur
    M.J. van der Avoird
    Datum
    Ik kon uit de nota niet opmaken of de netbeheerkosten van Enexis wel of niet zaten verwerkt in de maandbedragen. Het antwoord is Ja.

    Het probleem zat 'm in de hoogte van de afgedragen maandbedragen. Ik was in de veronderstelling dat ik middels de Oxxio app de juiste meterstanden had doorgegeven. Dit is echter niet het geval, want de app blijkt louter voor eigen gebruik. Aanpassingen moeten apart worden doorgegeven, dat was niet gebeurd waardoor ik uiteindelijk moest bijbetalen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.J. van der Avoird
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen