Klacht OXXIO: Energiemonitor

Steven

Onlangs overgestapt van Oxxio naar een nieuwe leverancier. Op de afrekening van het gas moeten wij ineens ruim € 200,- bijbetalen. Erg vreemd, want ik heb maandelijks braaf mijn meterstanden doorgegeven en daaruit bleek dat ik gecombineerd (stroom & gas) geld terug had moeten krijgen.

Als ik op de website inlog en de energiemonitor raadpleeg, staat dat ik maximaal € 14,00 per maand aan energie heb verbruikt vanaf januari 2013. Leuk dus, die online tools.

De klantenservice zegt niets meer dan "jammer dan".

Ik vind dat ik dit bedrag niet hoef te betalen, aangezien Oxxio tools aanbiedt waarmee ik mijn verbruik kan monitoren. Dat is voor mij een belangrijke reden geweest voor deze leverancier te kiezen. Ik heb mijn meterstanden maandelijks gecheckt en bijgehouden, en krijg nu alsnog een fikse rekening. De geboden tools met informatie misleiden mij als klant en blijken niet onredelijk laag te zijn.

OXXIO
    Beste meneer Jongen,We hebben vandaag geprobeerd om telefonisch contact met u op te nemen. Helaas hebben we u niet kunnen bereiken.Zojuist hebben we u per e-mail uitleg gegeven over de ontstane situatie. Mocht u nog vragen hierover hebben, zien we uw reactie graag op onze e-mail tegemoet.Met vriendelijke groet,Suze
    Oxxio Nederland bv
    Steven
    Beste meneer / mevrouw, Per e-mail heb ik een reactie gekregen dat aan de monitor geen rechten kunnen worden ontleend. In uw advertenties op televisie pronkt u met deze monitor, maar deze geeft dus helemaal geen waarheidsgetrouw beeld weer en er staat niet duidelijk uitgelegd welke kosten níet in de monitor worden meegenomen. Kortom: de transparantie ontbreekt volledig en mijn positieve mening over Oxxio is veranderd in een negatieve; en dat mogen potentiële klanten ook weten.Groet
    OXXIO
    We vinden het vervelend dat uw positieve mening over Oxxio is veranderd. Graag verwijzen we u naar de eerder verzonden e-mail waarin we uitleg geven over de afwijking van uw Energie Monitor. Met vriendelijke groet, Suze
    Oxxio Nederland bv
    Steven
    De afhandeling van Oxxio is "jammer dan", je moet gewoon betalen. Ik hoop dat mensen die dit lezen zich twee keer bedenken voor ze met dit bedrijf in zee gaan.

Steven

Ook een klacht indienen over OXXIO?