Klacht OXXIO: Fout door Oxxio bij opzeggen stroom & gas

Ludo

Op 7 januari 2020 heb ik mijn contract opgezegd bij Oxxio. Dit betekent dat 7 februari mijn contract verloopt ( 1 maand opzegtermijn ). Tot mijn verbazing bleek ik een mail te hebben ontvangen waarop stond wij beëindigen uw stroom & gas op 8 januari... Dit was fout gegaan bij Oxxio waarop ik wederom gebeld heb met een medewerker. Die had alles volgens haar kunnen regelen zodat het toch op 7 februari zou verlopen.

Tot mijn verbazing ontvang ik nu een brief van Enexis waarop staat dat ik momenteel geen energieleverancier heb en dat de gas & stroom toevoer daarom binnenkort word afgesloten...

Contact opnemen met Enexis dat er door Oxxio een fout is gemaakt en ervoor zorgen dat ik tot en met 7 februari 2020 gewoon gebruik kan maken van mijn stroom & gas. Uiteraard zonder ook maar iets te moeten bijbetalen!

OXXIO
    Geachte heer Snaphaan,

Wat een vervelende situatie. Nogmaals onze excuses. Wij zorgen ervoor dat we vandaag of morgen weer starten met leveren en zullen dit ook aan Stedin doorgeven. Over een paar dagen kunnen wij de stopzetting op 7 februari 2020 verwerken. Hierover ontvangt u op dat moment een e-mail ter bevestiging.

Omdat wij op 8 januari 2020 zijn gestopt en nu weer herstarten moeten we tweemaal de standen noteren. Welke standen mogen wij noteren? Dan zorgen wij ervoor dat alles op elkaar aansluit. Dit houdt wel in dat u 2 eindnota's gaat ontvangen. Een eindnota tot 8 januari 2020 en een eindnota van 20 januari 2020 tot 7 februari 2020. Dit kunnen wij niet voorkomen.

Ook een eventuele bijbetaling kunnen wij niet voorkomen. Als er teveel is verbruikt moet u dit stukje bijbetalen. Maar wij begrijpen dat de situatie verre van wenselijk is.

Ik zie graag de meterstanden tegemoet en zorg ervoor dat u uiterlijk vrijdag een bevestiging van de stopzetting ontvangt. Eventuele extra informatie over dat proces ontvangt u van mij per e-mail.

Wilco, Oxxio Webcare
    OXXIO
    Geachte heer Snaphaan,

Goed nieuws! Inmiddels is de levering sinds 20 januari 2020 hervat (onder de oorspronkelijke voorwaarden) en stoppen wij pas op 7 februari 2020. Ook is de netbeheerder volledig op de hoogte.

Omdat wij op 8 januari 2020 zijn gestopt en zijn herstart met de levering moeten we tweemaal de standen noteren. Welke standen mogen wij noteren? Dan zorgen wij ervoor dat alles op elkaar aansluit. Dit houdt wel in dat u 2 eindnota's gaat ontvangen. Een eindnota tot 8 januari 2020 en een eindnota van 20 januari 2020 tot 7 februari 2020. Dit kunnen wij niet voorkomen.

Wij zien graag met spoed de meterstanden tegemoet. Ik heb u ook alles per e-mail bevestigd.

Wilco La Riviere, Oxxio Webcare

Ook een klacht indienen over OXXIO?