Opgelost door OXXIO: Fout in de administratie, waardoor ik niet geleverd krijg waarvoor ik getekend heb, krijg geen hulp.

content Opgelost
Joery

Sinds een aantal dagen ben ik overgestapt vanaf mijn oude energieleverancier Essent, naar Oxxio. Helaas, kwam ik erachter dat er het 1 en ander niet goed gegaan in. Ik heb een contract afgesloten voor zowel electra als gas, helaas wordt nu electra geleverd door Oxxio en gas door Essent. Essent wijst mij erop dat zij geen opzegging hebben gehad vanuit Oxxio en dan ook van niks weten en dus blijven leveren. Na contact te hebben gehad met Oxxio, verwijzen zij mij weer naar Essent en gaat het kastje wederom terug naar de muur. Ik ben zwaar ontevreden over de manier hoe Oxxio communiceert. Ze zijn ten eerst niet telefonisch bereikbaar, maar willen ook vooral niks voor je doen om het te verhelpen. Ik zit daarom vast met wat te doen, aangezien Oxxio niet helpt.

Ik wil dat ik krijg waarvoor ik een contract gesloten heb met Oxxio, gas en elektra. Wij zijn dit contract aangegaan, Oxxio dient dit dus te regelen (zoals ze beloven bij overstappen). Zij moeten regelen dat alles met Essent geregeld wordt en niet ik al klant. Ik word namelijk zelf van het kastje naar de muur gestuurd, zonder ook maar iets in te kunnen zien. Ik heb bij Oxxio gesproken met Majesta, ook over haar manier van klantgerichtheid ben ik zeker niet te spreken.

OXXIO
    Beste,

Bedankt voor het indienen van uw klacht. Zoals bekend hebben wij elkaar zojuist gesproken via de Oxxio app aangezien het mij iets makkelijker leek om een aantal gegevens daar te controleren. Ik som nu graag voor u op wat er op dit moment besproken is.

U geeft aan dat de levering voor gas bij Essent nog niet is beëindigt. Ik heb dit meteen voor u nagekeken in het Centraal aansluitingenregister, daar staat zoals vermeld dat wij uw leverancier zijn. Samen hebben wij het adres gecontroleerd en dit blijkt ook te kloppen. De codes die in ons systeem staan zijn gelinkt aan uw adres, daar zijn wij dus ook leverancier op.

Op dit moment is er voor ons dus geen reden om contact op te nemen met Essent. Wij mogen dit helaas ook niet zomaar doen. Op dit moment neemt u zelf contact op met Essent. Wanneer ik meer informatie van u ontvang onderneem ik verdere stappen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij het graag.

Joey, Oxxio Webcare
    Joery
    Klacht is naar tevredenheid afgehandeld. Ik ga ervan uit dat nu alles geregeld is. Klachtbehandelaar is dan ook erg duidelijk geweest en heeft voor opheldering gezorgd.

Joery
Het onduidelijkheid is helder en de oude leverancier heeft alles handmatig ingevoerd.

Ook een klacht indienen over OXXIO?