Opgelost door OXXIO: Geen bonus en boete door verwarrende einddatum in Oxxio app

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 532187
Gebruiker
JvT
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik krijg een opzegboete van €100 en de door Oxxio beloofde bonus van €195 niet omdat ik 3 weken te vroeg heb opgezegd via Pricewise. Ik heb echter de in de Oxxio app aangegeven einddatum aangehouden en krijg pas te horen dat dit te vroeg was bij de eindafrekening. Niemand die mij hiervoor heeft gewaarschuwd tijdens de 2 weken bedenktijd periode. Bovendien was ik te goeder trouw omdat ik de datum in de app heb gevolgd.

De oplossing

Kwijtschelden boete en uitkeren van bonus.

3 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedendag,

    Wat vervelend dat hier onduidelijkheid bij u over is ontstaan. Het is echter zo dat we in de Oxxio app geen einddatum van het contract vermelden. Wellicht dat u een andere datum vermelding verwarde met de einddatum van het contract, bijvoorbeeld die van de jaarnota.

    Ik kijk graag voor u of ik momenteel nog iets voor u kan betekenen. Op de gegevens die u opgaf kan ik echter geen levering terugvinden. Heeft u misschien het klantnummer?

    Met vriendelijke groet,
    Mitchel, Oxxio Webcare
  2. Auteur
    JvT
    Datum
    Goedendag dag, het klopt dat u op basis van mijn gegevens niks kunt vinden. Het gaat ook niet om mijn contract maar dat van mijn schoonmoeder. Zij was via Pricewise bij jullie klant voor gas en stroom. Haar klantnummer is 44100511-1. In jullie app stond wel degelijk een datum vermeld. Toen ik Pricewise hierover belde om hulp te vragen noemde zij exact dezelfde datum, als einddatum, 27 maart. Wellicht dat u mij even kunt bellen om dit op te lossen via de gegevens die u kunt terugvinden onder het genoemde contractnummer. Vriendelijke groet, John van Tol
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedendag,

    Bedankt voor het doorsturen van de gegevens. Uit coulance heb ik de opzegboete van €100,- kunnen tegenboeken. Dit bedrag zal binnen twee weken overgemaakt worden naar het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Ik hoop dat ik u zo alsnog naar wens heb kunnen helpen.

    Met vriendelijke groet,
    Mitchel, Oxxio Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JvT
Datum
Uiteindelijke oplossing
Fijn dat Oxxio in ieder geval de boete wegstreept uit coulance. Deze was m.i. dan ook onterecht. Ik blijf vinden dat er hier sprake is van geen goede communicatie over de einddatum van het contract. Het wordt je als klant niet makkelijk gemaakt. Kost mijn schoonmoeder nu €195 aan welkomstbonus. Maar de geboden coulance is Oxxio zeker te prijzen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen