Klacht OXXIO: Geen jaarcontract voor GAS en dat wel als contract aanmerken

mbrant

Sinds oktober heb ik een gasmeter aangevraagd (eigen verwarmingsunit) en daarbij gaslevering aangevraagd bij OXXIO. Er was geen aanbieding en ik heb het gewone gastarief betaald
Toen ik wilde overstappen naar een andere leverancier is dat via de overstap service niet gehonoreerd. Dit ZONDER mij hiervan in kennis te stellen.
Ik was in de veronderstelling dat ik per maand kon opzeggen omdat ik immers geen contract heb. Bij de gasaansluiting staat ook niets vermeld over een einddatum en in de begeleidende brief worden we gefeliciteerd en mogen we profiteren van de voordelig tarieven (die ELDERS LAGER zijn)
Dan staat er nog een historisch verbruik vermeld, terwijl wij al meer dan 20 jaar geen gas hebben afgenomen. Daarvoor gebruikten we gas voor het koken en hadden blokverwarming. Ik wil excuses en de belofte dat zij dit beter met hun klanten communiceren. Inmiddels is de einddatum van het 'contract' eind september.

Excuses en een vergoeding voor geleden schade, tijd en telefoonkosten.
(starttarief 4 cent en kosten 2,4 cent + de eigen telefoonkosten.)

OXXIO
    Klacht in behandeling genomen via Klacht ID: 32889

Ook een klacht indienen over OXXIO?