Klacht OXXIO: Geen stroomverbruik zichtbaar in app.

Dobbie

Na 3 maanden nog steeds geen inzicht in mijn stroomverbruik in de app (gas wel). Meerdere keren gebeld, elke keer een mooi verhaal over het 'appteam' maar er gebeurt niets! Ik ben hier nu ruim 2 maand mee bezig! De app laat voor januari, feb en maart een stroomverbruik van 0kWh zien en ook in april hebben we, volgens de app, nog geen stroomverbruik. Alleen over december (de maand waarin we klant werden) is er wél stroomverbruik te zien. Ik word er moedeloos van. Spijt dat ik naar Oxxio ben gegaan.

Ik wil graag in de app mijn stroomverbruik zien.

Goedemiddag,

Wat vervelend dat u momenteel uw stroomverbruik nog niet kunt inzien. Het is zo dat u voor stroom en gas twee verschillende netbeheerders heeft. De app kan hier momenteel helaas niet goed mee omgaan, waardoor u nu alleen het gasverbruik kunt terugzien. Er wordt momenteel aan een oplossing gewerkt, maar wanneer dit probleem is opgelost is helaas nog niet bekend.

We houden u op de hoogte, zodra we meer weten komen we hierover bij u terug. Excuses voor het ongemak.

Hartelijke groet,
    Beste Mitchel,

"De app kan hier momenteel niet mee omgaan"

Alsof ik, in al die jaren dat Oxxio bestaat, de eerste ben die dit heeft? Daarbij, in december heb ik wél kunnen zien wat het stroom- en gasverbruik was. Vanaf januari is het mis en inmiddels is het eind april? Laat het woord "momenteel" dus maar achterwege.

Al met al duurt dit al behoorlijk lang en ik heb dan ook niet de indruk dat mijn probleem enige prioriteit heeft. Het feit dat je aangeeft dat het niet bekend is wanneer het probleem is opgelost zegt genoeg toch?

Goedendag,

Als het probleem met één druk op de knop opgelost kon worden hadden we dit uiteraard meteen gedaan. De reden waarom we nog geen indicatie kunnen geven van wanneer het probleem is opgelost, is omdat het probleem gecompliceerder is dan initieel gedacht en gehoopt. Achter de schermen zijn we hard bezig met het vinden van een oplossing. Dit ziet u misschien niet, maar dit doen we wel degelijk. Ik hoop op uw begrip en geduld.

Hartelijke groet,
    Hallo Mitchel,

Misschien dan beter even bellen met Vattenfall, die hebben de zaken prima voor elkaar. Zij kunnen jullie vast helpen met het probleem.

Ik mag hopen dat het nog opgelost wordt voordst ik overstap maar ik heb er een hard hoofd in.
    Goedendag,

Het probleem ligt niet bij Vattenfall, maar in onze app. De Oxxio app kan momenteel geen verbruik weergeven wanneer gebruikers twee verschillende netbeheerders hebben. Dit staat verder los van de facturatie. De app is puur en alleen voor uw eigen inzicht, voor het opmaken van de jaar- of eindnota lezen we de meters uiteraard gewoon uit.

Hi Mitchel,

Nee, het probleem ligt zéker niet bij Vattenfall daarom verwees ik jullie ook die kant op. Vattenfall heeft het namelijk wél voor elkaar (wij kwamen namelijk van Vattenfall toen we klant bij Oxxio werden) en om die reden gaf ik aan dat het misschien een idee is om Vattenfall te vragen hoe je de app werkend krijgt.

Dat de app "momenteel" geen verbruik weer kan geven wanneer er 2 netbeheerders zijn had je in een eerdere reactie reeds aangegeven waarop ik al aangaf dat het woord "momenteel" wel weggelaten kan worden. Momenteel impliceert m.i. iets tijdelijks maar aangezien dit al best lang loopt lijkt het me niet de beste woordkeuze.

Dat de app los staat van de facturatie begrijp ik, de kans dat ik niet hoef te betalen voor de afgenomen stroom is natuurlijk 0 (en dat is ook niets meer dan logisch). Maar je geeft 't zelf al aan "De app is puur en alleen voor uw eigen inzicht...." Feit is alleen dat ik al maanden 0 inzicht heb en dát is dus precies de kern van mijn probleem. Ik heb geen inzicht in mijn stroomverbruik en ik heb ook niet de indruk dat dit opgelost wordt en dat stoort me. Want nogmaals, je maakt me niet wijs dat ik de eerste klant ben met 2 netwerkbeheerders. Er zullen er voor mij vast genoeg zijn geweest en ondanks dat werkt het blijkbaar gewoon niet.

Oxxio is er van overtuigd dat energie slimmer kan..... ik heb zo mijn bedenkingen.
    Goedendag,

U mag uiteraard uw bedenkingen hebben. Het lijkt misschien niet zo, maar aan de achterkant wordt hard gewerkt aan een oplossing. Als ik de app meteen werkend had kunnen maken had ik dit uiteraard gedaan. Helaas is dit niet mogelijk. Wanneer ik meer weet over dit probleem laat ik dit weten. Ik hoop op uw begrip.

Dobbie

Ook een klacht indienen over OXXIO?