Klacht OXXIO: Ik ben het niet eens met de eindnota omdat deze in mijn ogen niet van toepassing is.

Leonieol

Ik ben vorig jaar gescheiden. Ik heb contact met Oxxio opgenomen om mijn naam te laten veranderen, naar mijn meisjes naam. De dame die mij toen geholpen heeft, gaf aan dat er dan een nieuw contract opgesteld moest worden. En nu kreeg ik vanochtend een eindrekening van 108 euro!
Gebeld met de klantenservice,deze konden mij niet verder helpen. Dit was namelijk gebruikelijk bij het beëindigen van een contract. In mijn ogen is dit niet aan de orde, ik heb alleen maar een naamswijziging door gegeven.

Ik zou graag zien dat de eindnota niet betaald hoeft te worden, omdat ik simpelweg klant bij Oxxio ben gebleven.

Beste mevrouw,

Ik kan goed begrijpen dat u zich afvraagt waar het bedrag van de eindnota vandaan komt. Ik leg u graag uit hoe dit zit.

Omdat de levering is gestopt en er een nieuw contract is ingegaan, is er een eindnota opgemaakt voor het oude contract. Hier worden de kosten op afgerekend die gemaakt zijn maar nog niet waren gedekt met de maandelijkse betalingen. Op pagina 2 van de nota ziet u wat de totale kosten waren en wat er aan termijnbedragen al was betaald. Deze termijnbedragen zijn afgetrokken van het totale bedrag, wat overbleef was het bedrag van €108,66 wat u heeft verbruikt maar nog niet was voldaan middels de termijnbedragen. De kosten op de eindnota gaat dus puur over het verbruik wat u heeft gehad. Niets meer en niets minder. Als dit nu niet in rekening was gebracht was dit volgend jaar alsnog in rekening gebracht op de volgende jaarnota.

Wanneer een levering stopt wordt er altijd een eindnota opgemaakt, dit is niet tegen te houden. Er is immers een nieuw contract met nieuwe voorwaarden gestart.

Als u wilt kunnen we uiteraard een betalingsregeling treffen over het bedrag zodat u dit niet in één keer hoeft te voldoen. Als u hier interesse in heeft verneem ik graag in hoeveel termijnen en vanaf welke datum u de regeling zou willen ingaan.

Ik hoop u zo voldoende te hebben kunnen informeren.

Beste mevrouw,

De levering zelf is inderdaad niet gestopt, maar het vorige contract is wel gestopt. Omdat het contract stopte en er een nieuw contract inging met nieuwe voorwaarden, wordt er automatisch een eindnota opgemaakt. Zoals ik al eerder aangaf gaat dit puur over de kosten over het verbruik wat u heeft gehad. Als dit niet nu afgerekend zou worden, zou dit alsnog op de volgende jaarnota afgerekend worden. De €108,- zal dan ook helaas voldaan moeten worden. We kunnen hier uiteraard een betalingsregeling over treffen. Eventueel zetten we voor een aantal maanden uw termijnbedrag lager, zodat de betalingsregeling hiermee gecompenseerd kan worden en u maandelijks alsnog hetzelfde bedrag blijft betalen.

Ik hoop dat u begrijpt dat we niet de kosten kunnen kwijtschelden voor verbruik wat u ook daadwerkelijk heeft verbruikt.

We horen graag van u.

Leonieol
    Diep triest, hoe jullie met je klanten om gaan.
    Jullie hadden het aan de telefoon moeten vertellen. Dat is en blijft mijn punt.
    Ik hoop dat wanneer je dit berichtje leest, je je een klein beetje empathisch kunt inleven.
    Wat 108 euro betekent voor een alleenstaande moeder.
    Namelijk meer dan een week boodschappen..
    Als klant trek ik aan het kortste eind.
    Jullie treffen maar een betalings regeling.
    Maar tevreden ben ik absoluut niet.
    Eerder heel boos en verdrietig.
    En dit alleen maar om een naamsverandering in jullie bestand.
    Beste mevrouw,

Ik ben het er uiteraard mee eens dat dit telefonisch vermeld had moeten worden. Uiteraard excuses daarvoor. Helaas kan ik daar op dit moment niets meer aan veranderen. Vandaar dat ik met u probeer mee te denken in een oplossing. We kunnen bijvoorbeeld de €108,- verdelen over 6 termijnen van €18,-. We kunnen vervolgens uw huidige termijnbedrag van €200,- voor 6 maanden verlagen naar €182,-. Zo merkt u verder niets van eindnota en wordt dit gewoon samen met de lopende maandtermijnen geïncasseerd zoals het normaal ook zou gaan.

Ik hoor graag van u of u met deze regeling akkoord gaat, zodat ik dit voor u kan invoeren.

Leonieol
    Jullie regelen het maar zoals in bovenstaande reactie beschreven word.
    Beste mevrouw,

Dat gaan we voor u regelen. Ik zie wel dat het incassoverzoek inmiddels al naar de bank is gegaan. Wanneer het bedrag geïncasseerd wordt kunt u het bedrag tegenboeken. Zodra het bedrag weer bij ons openstaat zal ik de regeling over het bedrag voor u treffen.

Beste mevrouw,

Inmiddels is de betalingsregeling getroffen over het resterende bedrag. U zal hier binnen enkele dagen een bevestiging en overzicht van mogen ontvangen. Het termijnbedrag voor het lopende contract heb ik tijdelijk verlaagd naar €182,-, zodat er maandelijks gewoon €200,- geïncasseerd wordt. Nadat de regeling is voldaan zal ik er voor zorgen dat het maandelijkse bedrag weer op €200,- gezet wordt, zodat u hier zelf verder niets van merkt.

Ik hoop u zo voldoende te hebben kunnen helpen. Mocht u toch nog vragen hebben, neem dan gerust nog even contact met ons op via de chat, social media of telefonisch. We zitten voor u klaar.

Hartelijke groet,

Leonieol
Ik blijf er bij dat het oneerlijk is. Maar als klant trek je altijd aan kortste eind.

Ook een klacht indienen over OXXIO?