Klacht OXXIO: In rekening gebrachte boete

Leo

In mei heb ik een contract getekend bij Essent voor de levering van stroom en gas. Ingaande per sept.
In Juli werd ik door een medewerkster van OXXIO aan de deur aangesproken. Of ik klant wilde worden van OXXIO. Ik zei haar dat ik al een nieuw contract had getekend bij Essent en dat die vanaf September actief zou worden. Ze vertelde mij dat ik onder dat contract uit kon en dat OXXIO de complete overstap voor me zou regelen.
Dit is twee dagen later nog eens telefonisch bevestigd door iemand van OXXIO aan de telefoon.
Nu bleek in augustus dat ik bij Essent en OXXIO mijn meterstanden moest doorgeven,
Ik heb meteen gebeld met OXXIO hoe dit kon. Volgens OXXIO was dit onmogelijk en werd meteen mijn contract stopgezet. Dit was een fout van hun geweest, en dit had de persoon bij mij aan de deur nooit zo mogen doen.
Echter nu krijg ik een boete van 250 euro van OXXIO en heb ook een boete van 100 euro van Budget Energie. De fout ligt duidelijk bij OXXIO en ik ben nu de dupe !!

De oplossing voor dit probleem zou zijn dat ik mijn boete niet hoef te betalen omdat er door OXXIO is toegezegd dat ze de complete overstap zouden regelen. Zij zijn hierin in gebreke gebleven.
Ook wil ik de boete vergoed krijgen van OXXIO die ik aan Budget Energie heb moeten voldoen. Dit omdat ze ongeveer vier weken voordat mijn contract daar afliep, mijn contract daar hebben stopgezet met een boete als gevolg.
Normaal wordt een contract eerder overgenomen door een andere maatschappij als het contract nog langer dan 6 maanden zou duren. Is dit korten dan zes maanden dan wordt het contract pas overgenomen als deze volledig is uitgediend.
OXXIO had ook in kunnen zien in een database die de maatschappijen gebruiken dat er per September al een andere leverancier zou zijn.
Telefonisch kom ik er niet uit. De medewerkers geven toe dat ze fout zijn geweest bij OXXIO, maar de boete blijft staan. Ze mogen niets voor me doen . DIt kan toch niet OXXIO !!!

OXXIO
    Beste heer, mevrouw Schuyt,

Ik begrijp dat u bezwaar maakt tegen de boetes die we bij u in rekening brengen. Op 1 september 2015 heeft u naar aanleiding hiervan ook telefonisch contact met ons opgenomen. We hebben u gewezen op onze contractvoorwaarden. U heeft in dit telefoongesprek ook aangegeven dat u dit niet gelezen heeft. Het zeker niet onze bedoeling om u het gevoel te geven dat we u misleiden, toch hebben we het bewijs dat dit zwart op wit vastgelegd is. Om toch met u mee te denken over deze boetes, wil ik graag van u weten of u bekend met het feit dat veel energieleveranciers de boetes van de vorige energieleverancier voor hun rekening nemen. Is dit niet het geval bij uw huidige energieleverancier?

Audrey
    Oxxio Webcare
    Leo
    Beste OXXIO, bedankt voor jullie reactie.
    De opzegging bij OXXIO is niet door mij gedaan en ook niet door Essent. Jullie hebben zelf de overeenkomst ontbonden nadat ik jullie gebeld had dat het niet goed was gegaan met de overstap. Aan de telefoon is toegegeven dat er fouten zijn gemaakt door jullie, omdat jullie alleen bij budget energie het contract hadden ontbonden en niet bij Essent terwijl dit bekend was dat ik daar een contract getekend had. Ik ga niet boeten voor jullie nalatigheid.

Ook een klacht indienen over OXXIO?