Opgelost door OXXIO: Jaarafrekening Oxxio gaat volledig mis

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 86058
Gebruiker
Chryo
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 9 september 2014 ontving ik de jaarafrekening stroom van Oxxio, € 929,30 bijbetalen.
Op de jaarafrekening, beginstand '0' en als eindstand '7304'. Het laatste cijfer is weggevallen.
Echte beginstand is 69300 (eindstand Nuon) en eindstand 73040.
Gebeld half september. Oxxio vroeg om de eindafrekening van Nuon. Dan zou ik een gecorrigeerde jaarafrekening ontvangen.
Op 3 oktober 2014 ontving ik een mail of ik de huidige meterstand wilde doorgeven. Op 4 oktober (73421) doorgegeven per mail.
Op 28 oktober mailt Oxxio: standen geaccepteerd, nieuwe jaarafrekening komt.
Op 11-11-2014 een nieuwe jaarafrekening: is exact hetzelfde.
Op 12-11-2014 weer gebeld. Er zou een nieuw correctieverzoek worden ingediend.
Op 13 november 2014 een mail met het verzoek om een foto te sturen van stroom meter. Dezelfde dag verstuurd.
26 november 2014 wordt er € 883,98 van mijn rekening afgeschreven inclusief teruggave gas. Jullie administratie klopt niet en ik wordt financieel de dupe!?

De oplossing

- Juiste meterstanden in jullie systeem, dus beginstand 69300 en eindstand 73040
- Zeer spoedige teruggave van mijn geld (sinterklaas en kerst, verjaardag wil ik graag vieren!)
- Huidige hoge voorschotten weer terugbrengen naar realistisch niveau, ik zit nu al aan de maximale afwijking die ikzelf kon opgeven

2 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste Chryo,We hebben je klacht via www.klacht.nl opgelost.Met vriendelijke groet,Taoufik
    Oxxio Nederland bv
  2. Auteur
    Chryo
    Datum
    Via klacht.nl was deze klacht 1,5 week geleden al opgepakt. Vervolgens is dit binnen een week opgelost, standen zijn gecorrigeerd, we hebben een nieuwe jaarafrekening via mail ontvangen en het teveel betaalde bedrag ontvangen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Chryo
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen