Klacht OXXIO: jaarnota is incorrect, laksheid oxxio.
Details
De klacht
de jaarnota klopt niet, en is veel te hoog, in begin 2019 werd het verbruik geschat, waarnaar ik telefonisch contact opnam met oxxio, we hadden namelijk een slimme meter op ons vorig adres, waarnaar oxxio een afspraak zou maken met de netbeheerder om naar de slimme meter te kijken, en eventueel te vervangen, dit gebeurde pas eind oktober 2019, want of ze waren het vergeten of er ging iets mis bij het maken van de afspraak, in de tussentijd meerdere malen contact gehad, en of ik de meterstanden moest doorgeven, er werd gezegd dat wij een slimme meter hadden en dit niet nodig was, er zou namelijk iemand langskomen om deze na te kijken, ook is er contact geweest over een correctienota waarbij wij 1020.34 euro terug kregen, ik heb nadrukkelijk gevraagd of dit wel klopte, en of er geen onderzoek naar gedaan moest worden, of wij dit moesten bewaren en of terug storten, er werd gezegd dat dit klopte en we dit niet terug hoefden te betalen, nu kwam er opeens een jaarnota van 1823.31 op de mat binnen.....er zou in totaal in 1 jaar tijd 20802 KWH verbruikt zijn, en in 6 dagen tijd 1604 KWH, dat is 22406 KWH totaal op jaarbasis,
wij hebben 532 euro betaald in 2020 waarna we een eindnota kregen, waarin stond dat wij 188,60 terug kregen, hoe kunnen wij dan in godsnaam 1823.31 euro kosten maken in 1 jaar tijd van 2019 - 2020? daarbij omdat oxxio laks is geweest met het nakijken/vervangen van de slimme meter zijn er ook geen correcte meterstanden opgenomen, wij hebben wel getracht de meterstanden door te geven, maar online werd 0 KWH niet gedoogd, vandaar het telefonische contact.
het KWH verbruik over 2019 is 5.5 keer meer dan wat een gemiddeld 3 huishoudens gezin in een jaar verbruikt, wat wij zijn, dit kan helemaal niet, er zijn fouten gemaakt door oxxio, ook kan het totaal aantal kwh niet kloppen.
De oplossing
graag zie ik kwijtschelding van de jaarnota en een verontschuldiging.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.