Opgelost door OXXIO: Jullie is jodentaal

takkemans

Op 7 januari j.l. (plm. 16.30 uur) voor Albert Hein Corn. Troostplein Amsterdam werd ik aangesproken. Liet mijn weerzin blijken en zei "dat door jullie agressieve verkoop twee zeer bejaarde buurvrouwen van mij nu aan een contract van Oxxio vast zaten". Waarop één der dames zei: "Jullie is jodentaal". Zei dat ik allesbehalve gecharmeerd was van deze uitdrukking en dat dit discriminatie was. "Nee hoor, dat is gewoon spreektaal". Weet niet in welke kringen deze dame zich begeeft, maar het is niet de spreektaal die ik bezig. En zeker niet omdat ik joods ben....... Ik heb de naam van deze dame, maar het zou mij niet sieren deze op het net te slingeren; deze kan wel opgevraagd worden bij mij.

Misschien de straatverkopers wat onderricht geven wat werkelijk spreektaal zou zijn?

OXXIO
    Beste takkemans,We hebben zojuist telefonisch contact met u opgenomen, vanwege uw klacht over de uitdrukking die door één van onze verkopers is gebruikt.Zoals telefonisch besproken distantieert Oxxio zich van dergelijke uitlatingen omdat Oxxio van mening is dat hij hoge eisen stelt aan zijn verkopers. De desbetreffende verkoopster zal dan ook op haar gedrag worden aangesproken. Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor de uitlating van deze verkoper. Het kan nooit de bedoeling zijn dat een verkoper zich kwetsend uitlaat. Wij nemen uw klacht dan ook zeer serieus.Wij danken u voor uw melding.Met vriendelijke groet,Tess
    Oxxio Nederland bv
    takkemans
    Ik sta verbaasd over hoe serieus - en uitgebreid - deze klacht is opgepakt.
    Ik bied ook mijn excuses aan voor mijn 2 reacties op klacht.nl; heb niet goed gelezen hoe de procedure werkte: in het geval van dezelfde klacht op twee klachtensites, wordt deze (en terecht) op maar één site (de eerste) opgepakt.