Opgelost door OXXIO: maandelijkse incasso van willekeurige bankrekening zonder controle mogelijk

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 60355
Gebruiker
Grevenstuk
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Kortgeleden is m'n vader komen te overlijden en moesten de papieren uitgezocht worden. Bij de bankafschriften viel op dat er door twee energieleveranciers geld werd geïncasseerd. Van het ene bedrijf wist ik dat m'n vader klant was, van die ander was mij dat niet bekend. Vreemd genoeg heeft de echte klant nooit contact gezocht met Oxxio, maar kon de vriendelijke klantenservice van Oxxio zien dat het klantnummer, de naam en het leveringsadres al niet klopte. Ze zouden het in orde maken. Enfin, foutje bedankt. Wordt ik een week later teruggebeld door die klantenservice dat de financiële afdeling van Oxxio kopieën van de bankafschriften wil hebben voordat ze het geïncasseerde geld terug gaan storten. Ik zeg nog tegen de medewerkster dat dit de wereld op z'n kop is. M'n vader heeft hier niet om gevraagd en nu moet de consument bewijzen dat Oxxio foute afschrijvingen heeft gedaan. Er is dus geen controle meer op naam en IBAN rekeningnummer bij incassobetalingen. Schandalig!

De oplossing

Oxxio weet op welke data de afschrijvingen zijn gedaan en van welk rekeningnummer. Stort het geld gewoon terug en val de benadeelde partij niet lastig met onnodig extra werk. Oxxio zal zelf bij de bank moeten nagaan of de naam en het bankrekeningnummer van hun klanten juist zijn.

3 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Geachte heer Grevenstuk, Nogmaals wel gecondoleerd met het verlies van uw vader. Zoals net telefonisch aangegeven, betreuren wij het erg, dat u met deze situatie bent geconfronteerd. Wij zullen de zaak voor u onderzoeken en komen er zo spoedig mogelijk bij u op terug. Met vriendelijke groet, Dicky
    Oxxio Nederland bv
  2. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Geachte heer Grevenstuk, Wij hebben inmiddels telefonisch contact met elkaar gehad, waarna u één kopie van het bankafschrift van uw vader en een kopie van zijn bankpas aan ons heeft toegestuurd. Zoals ook bij u aangegeven per e-mail, hebben wij de zaak voor u uitgezocht. Hieruit is gebleken dat iemand anders inderdaad het bankrekeningnummer van uw vader aan ons heeft doorgegeven, als was het zijn bankrekeningnummer. Nogmaals erg vervelend dat u hiermee bent geconfronteerd. Wij hebben het onterecht geïncasseerde bedrag aan u terug betaald en gaan ervan uit, dat hiermee uw klacht is opgelost. Met vriendelijke groet,
    Dicky
    Oxxio Nederland bv
  3. Auteur
    Grevenstuk
    Datum
    Klacht is door mevrouw Jut van de Special Attention Desk van Oxxio opgepakt en correct afgehandeld. Dank daarvoor. Ik wil voorstellen dat nieuwe klanten tijdens het online inschrijven eerst zelf een betaling van bijvoorbeel 5 euro doen via IDEAL welke verrekend wordt met de eerste automatische incasso. Op die manier zijn dit soort fouten zo goed als uitgesloten.
    Met vriendelijke groet,
    dhr. Grevenstuk

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Grevenstuk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen