Klacht OXXIO: Ongewild overgestapt onder valse voorwaarden en ondanks opzegging

bavan

Een aantal weken geleden stond iemand aan de deur om te informeren over een energiecontract van Oxxio. Ikzelf, de hoofdbewoner en huurder van het huis was niet thuis en deze persoon heeft mijn vriendin aangesproken. Onder onduidelijke voorwaarden met het verhaal dat ze geïnformeerd wordt over tarieven heeft ze een formulier ondertekend (blijkbaar een contract). Enorm dom, maar een dag later heeft ze telefonisch opgezegd via het telefoonnummer gekregen van de medewerker. Hiervan helaas nooit een bevestiging ontvangen. Vandaag tot de ontdekking gekomen dat de opzegging niet is voltooid en we nu gebonden zijn aan een contract bij Oxxio. Direct telefonisch contact opgenomen maar er is niks meer wat we kunnen doen. De medewerker vond onze argumentatie niet sterk genoeg en betwijfelt aan onze eerlijkheid. Omdat we geen bewijs van opzegging hebben is dit natuurlijk lastig aan te tonen. Ik vind het enorm schandalig dat we zo behandeld worden en vind dit van Oxxio enorm onsympathiek.

Dat Oxxio dit contract gewoon ontbind. Ze weten dat wij dit absoluut niet willen maar hebben daar maling aan. Omdat ze ons op deze manier mogen behandelen doen ze het ook maar. De persoon die in uw woning de deur opent, bewoner of niet, is (teken)bevoegd om een energiecontract af te sluiten.

OXXIO
    Geachte heer Van Otterdijk,We hebben uw vriendin een e-mail gestuurd met een reactie op uw klacht. We hopen dat hiermee uw klacht is opgelost.Met vriendelijke groet,Suze
    Oxxio Nederland bv