Klacht OXXIO: Onrechtvaardig

Aart

Ik ben een verlenging aan gegaan met Oxxio, ik was lid van hun in 2016/2017.
Ik heb gebeld in 2017 net voor dat mijn contract af liep met de vraag of ik ook in aanmerking kwam voor een cashback van 190 euro? Aan de telefoon werd mijn verteld dat als in opnieuw een jaar contract zou afsluiten ik daar inderdaad recht op had. Ik kreeg ook een E-mail met het een en ander aan voorwaarden. Daar in stond ook dat ik een nieuw contract opgestuurd zou krijgen, die is echter nooit gekomen, maar ik was er van uit gegaan dat dit goed kwam. Toen mijn contract afliep ben ik gaan vragen hoe dat zit (Ik had nog geen geld gezien) er werd mij verteld dat ik geen rechten kon verlenen aan een standaard mailtje hier over, en dat ik echt moest aantonen met het nieuwe contract dat ik hier recht op zou hebben. Maar zoals ik al zei die heb ik niet. Maar veel telefoon contact werd mijn dit verteld, 1: het was niet zo netjes dat mij geen nieuw contract was aangeboden/toe gestuurd zo dat ik daar inderdaad recht op had. 2: Ik het er maar moest bij laten omdat een contract bindend was, en de rest niet.

Opnieuw naar deze klacht gaat kijken, de fout erkend en mij als nog tegemoet komt.

Geachte heer, mevrouw,

Wij snappen dat dit heel vervelend voor u is en hebben het daarom nogmaals nagekeken. De cashback voor het nieuwe jaar (destijds was dit 2017/2018), die we in uw mail van augustus 2017 terugvinden, was alleen voor nieuwe klanten. Niet voor bestaande klanten. Zij kunnen enkel verlengen, wat een ander aanbod betreft. Daarom is uw aanmelding via de site ook geannuleerd. Excuses voor eventuele foutieve gegeven informatie. Wij kunnen hierin geen uitzondering maken.

Aart
    Ik snap dat deze aanbiedingen alleen voor nieuwe klanten zijn. Maar wat ik echt niet snap is dat ik er speciaal voor gebeld heb, met een duidelijke vraag "als ik nog een jaar blijf, heb ik dan ook recht op die cash back?" en als dat beantwoord wordt met een JA, ga ik er van uit dat dat ook zo is. En als een jaar later blijkt dat een hogere afdeling/persoon dit vind van niet, en ik daar van NIET op de hoogte word gebracht, is wat mij het meeste dwars zit. Op een eerlijke vraag wil ik een eerlijk antwoord, en dat is naar mijn mening niet gebuurt. En dat is ook een rede dat ik dit hier neer zet, zo dat andere mensen dit kunnen lezen, en hun eigen leer uit kunnen halen.
    Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. We kunnen heel goed begrijpen dat u hiermee zit. Excuses daarvoor, als dit tegen u is gezegd. Op welke vraag wilt u precies eerlijk antwoord? Want wij geven dit graag, maar doen we naar onze mening al.

Aart
    "Op welke vraag wilt u precies eerlijk antwoord? "
    Mijn vraag was toen of ik dan recht zou hebben op die cash back. Als ik dan een JA krijg op die vraag, en later blijkt dat een NEE te zijn, vraag ik u of dat eerlijk is? Als ik een JA als antwoord krijg en jullie zouden mij dan een week later een mail/telefoontje zouden geven van, sorry meneer er is u foutieve informatie gegeven kon ik daar mee leven, maar jullie hebben er voor gekozen een jaar lang niets te zeggen, en mij laten geloven dat ik het einde van het jaar een bedrag van €190 in mindering zou krijgen, vind ik dat niet eerlijk.
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor de reactie en uw uitleg. Volkomen begrijpelijk. Excuses hiervoor, als dit is aangegeven. Maar ons antwoord blijft wel hetzelfde. Weet u zo voldoende? Als u nog andere vragen heeft horen wij dat graag.

Aart
Dat Oxxio zou bijdraaien had ik ook niet verwacht, ik wil er nog wel even aan toevoegen dat het de bedoeling was om mijn laatste rekening (€83) niet te betalen voor dat we er uit zouden zijn maar ik kreeg toen een rekening waar €40 extra incassokosten waren bij gekomen. En omdat ik daar geen gezeik mee wilde hebben, heb ik dat toen betaald (€123) Dat heeft mij wel de ogen doen openen hoe Oxxio handelt. Als u ( u als consumed) of ik een fout begaan wordt dat bestraft met incassokosten. Als Oxxio een fout maakt (dat geven ze gewoon toe) heeft u het na kijken. Oxxio hoeft wat mijn niet meer te reageren, maar ik zal ook nooit meer met ze ik zee gaan, of een van de ander Eneco Groep.

Ook een klacht indienen over OXXIO?