Klacht OXXIO: onterechte factuur

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 367599
Gebruiker
sharida
Datum
1 reactie

Details

De klacht

mijn herroepingsrecht niet in acht genomen, geen bevestigingen van mailen noch antwoorden, onterecht factuur in rekening gebracht zonder diensten te hebben geleverd, geen data's vermeld van het gebruik van de diensten, een eindnota opgesteld van € 109,20 voor ongebruikte diensten. Tot en met 22/4/2019 was United consumers mij leverancier en per 23/4/2019 ben ik overgestapt naar nuon. Als het ware ontvang ik 2 eindnota's. Dus van UC en van OXXIO.

De oplossing

factuur ongeldig verklaren en vernietigen en de zaak beëindigen.compensatie voor alle ongemakken en slechte service oxxio. En onnodig in de schulden brengen van de klant.

1 reactie

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Khodabaks,

    Ik kan goed begrijpen dat dit nogal voor wat verwarring kan zorgen. Tussen 22-04-2019 en 24-04-2019 is Oxxio uw leverancier geweest. U geeft aan dat het herroepingsrecht niet in acht is genomen. Dit komt, omdat wij geen bericht hebben ontvangen over een annulering. Uit een eerder gesprek met mijn collega is gebleken dat u dit destijds naar een foutief e-mailadres heeft verstuurd, waardoor de annulering niet heeft kunnen plaatsvinden. Oxxio is terecht gaan leveren op 22-04-2019.

    Op de eindnota die u van ons heeft ontvangen ziet u op pagina 3 dat €9,20 over het verbruik van 11 kWh stroom en 7 m3 gas gaat. De €100,- gaat over, zoals u op pagina 7 van de eindnota kunt zien, de opzegboete wegens het vroegtijdig verbreken van het contract door een overstap naar een andere leverancier.

    De kosten zijn terecht in rekening gebracht. Ik had u graag ander nieuws gegeven.

    Groet, Mitchel
    Oxxio Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
sharida
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik wordt gedwongen om toch te betalen. Ik snap niet waarom er tig leveranciers zijn en dat die leveranciers zelf onderling niet uitkomen en de consument confronteren met hun stomme fouten. Zij kunnen toch zien dat je wordt overgenomen en ze hebben tig emails maar je kan ze niet benaderen, nu heb ik op dezelfde dag mijn contract geannuleerd wordt er gezegd dat je op die mail niet kan reageren maar het is wel verzonden en ontvangen. Want ze hebben geen foutmelding gestuurd waar je als klant vanuit gaat dat het is ontvangen. En ze proppen expres hun diensten tussen. Mijn contract is beëindigd op 22 april 2019 en op 23 april ben ik overgestapt naar nuon heb ik zwart/wit op contract staan en nu beweerd oxxio dat zij mij stroom hebben geleverd van 22 april tot en met 24 april. Ik vind het maar een puinhoop en misbruik.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen