Klacht OXXIO: Oplichting

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 622211
Gebruiker
Jos Schlepers
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Oxxio verdubbelt ineens het los vast contract dat voor een jaar vast staat. Een grote schande en geven nergens antwoord op.

Gewenste oplossing

Dat dit opgelost word. Zo behoort men niet met hun klanten om te gaan.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemiddag,

    Het is te begrijpen dat u hier vragen over heeft.

    De tarieven stonden eerder inderdaad in principe 1 jaar vast bij maandelijks opzegbare LosVast tarieven. Het is altijd zo geweest dat we bij vaste contracten van bijvoorbeeld een jaar niet direct stroom en gas inkochten voor een heel jaar. We kopen de stroom en het gas per kwartaal of per 6 maanden in. Pas als de eerste periode voorbij is, wordt het tweede gedeelte ingekocht voor iedereen die klant is/blijft , enzovoorts.
    Dit doen we omdat we regelmatig zien dat een klant vroegtijdig overstapt en dus zijn contract niet afmaakt. Zouden wij wel inkopen voor de hele looptijd dan zouden wij te met een ingekocht overschot zitten dat wij (meestal) met verlies terug moeten verkopen aan de markt.
    Normaliter merkte je hier als klant niets van, omdat de tarieven van alle kwartalen altijd dicht bij elkaar lagen, waardoor we dezelfde tarieven konden blijven doorberekenen voor een heel jaar.
    Omdat de inkooptarieven momenteel na een bepaalde periode zo enorm zijn gestegen t.o.v. de tarieven zoals afgesproken in het contract, is het helaas niet altijd mogelijk om voor een langere periode dezelfde tarieven aan klanten door te rekenen. De tarieven kunnen daarom tussentijds gewijzigd worden naar tarieven die comform de huidige markt zijn. Extreme prijsstijgingen proberen we in eerste instantie op te vangen door hogere tarieven te hanteren voor nieuwe klanten. Maar in extreme gevallen kunnen we helaas niet anders.

    In de algemene voorwaarden op www.oxxio.nl/voorwaarden, punt 19,3 is ook terug te lezen dat tarieven tussentijds zouden kunnen wijzigen. Helaas zijn we nu genoodzaakt dit te doen.

    Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Hartelijke groet,
    Mitchel, Oxxio Crew Member
  2. Auteur
    Jos Schlepers
    Datum
    Grote onzin Oxxio kan mij in de toekomst wel vergeten als klant. Een zeer onbetrouwbare manier van zaken doen. En midden in het jaar de regels ineens veranderen. Heb inmiddels de automatische incasso stop gezet. Want een automatische incasso geven wij alleen aan betrouwbare bedrijven. Duidelijk stond in het contract tarieven geldig van 01-01-2022 tot 01-01-2023 met een maand opzeg termijn.
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemiddag,

    Begrijpelijk dat u baalt.

    Het zijn niet de regels die veranderd zijn, maar de tarieven die wij als bedrijf moeten doorberekenen. Door de enorme wijziging in de inkoopmarkt, kunnen wij niet anders.
    Zoals ieder bedrijf kan de inkoop duurder worden. Berekend het bedrijf dit niet mee, zal het verlies draaien en uiteindelijk de zaak moeten sluiten.

    Ik had u graag een ander antwoord gegeven.

    Hartelijke groet,
    Mitchel. Oxxio Crew Member

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen