Opgelost door OXXIO: Opzegboete door bevestigings e-mail
Details
De klacht
Ik ben al sinds 5-1-2017 lid van Oxxio en verleng regelmatig mijn contract. Mn laatste contractverlenging heb ik op 30-1-2020 gedaan. Hierbij kreeg ik gelijk de bevestiging dat mijn overeenkomst op 24-2-2021 zal eindigen.Nu blijkt dat er later ook een andere mail met einddatum is gestuurd. Ik ontvang veel mailtjes van Oxxio, naar aanleiding van mijn eerste mailtje mag ik ervan uitgaan dat 24-2-2021 de einddatum was, ook als ik kijk naar wanneer ik mijn verlening heb afgesloten, op 30-1-2020.
Nog dagen voordat ik mijn huidige contract heb beëindigd, heb ik gebeld met Oxxio om te kijken of jullie mij weer een leuk aanbod konden doen, dit was helaas niet het geval en heb nog duidelijk gevraagd of mijn contract op 24 februari 2021 afloopt, hierbij kreeg ik telefonisch de bevestiging.
Op mijn eindnota zie ik dat ik een boete van 2x 50 euro heb gekregen en 2x 50 euro van de cashback moet betalen. Ik vind 200 euro onredelijk en niet evenredig voor een termijn van minder dan 1 maand wat ik heb overschreden, mede door jullie bevestigingsmail.
Ook als je tekstueel kijkt naar de mail:
‘We verwachten rond 24-02-2020 je verlenging te hebben verwerkt. En de einddatum van je overeenkomst met vaste looptijd is 24-02-2021.’
De verwachting is alleen bij de verlening, bij de einddatum staat niet dat het een verwachtte datum is.
Samenvattend:
• Gezien mijn startdatum en contractverleningsdatum is het niet logisch dat mijn contractverlenging ineens 2 maanden later zou eindigen.
• Ik heb een duidelijke mail waarin staat wat de einddatum is.
• Telefonisch had ik de bevestiging gekregen dat mijn overeenkomst op 24-2-2021 zou eindigen toen ik keek of Oxxio een leuke aanbieding kon doen.
• Een boete van 200 is onredelijk voor een termijn wat minder dan 1 maand is overschreden.
De oplossing
De opzegboete van 200 euro kwijtscheld.Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.