Klacht OXXIO: Opzegboete Oxxio

# 191037
Zahrameqor

Aan de deur werd mij door Oxxio bij afsluiten verteld dat ik gewoon een jaar moest blijven en na een jaar kon overstappen en dat ik dan geen boete zou krijgen. Ik had namelijk de iPad actie genomen. Na een jaar zou ik de boete niet meer krijgen. Nu ben ik benaderd door een andere maatschappij met goedkopere tarieven en ben ik na een jaar overgestapt en krijg ik 100 euro boete in rekening voor de ontvangen opzegvergoeding. Ik vind dit misleiding. Aan de deur is mij vooraf gelogen. . Zonder deze toezegging zou ik nooit overstappen. Ik vind het werkelijk. Belachelijk dat je naast se stroom en gas boete je ontvangen opzegvergoeding moet terugbetalen!! Daarnaast heb ik vooraf en achteraf de klantenservice gebeld en hier is mij verteld dat er na 1 jaar geen boete voor de ontvangen opzegvergoeding in rekening gebracht zal worden. Dit is nu wel gebeurd!!

Ik wens dat de €100 van de ontvangen opzegvergoeding terug krijg! Dit omdat er onjuiste informatie is verteld door zowel de verkoper aan de deur als de klantenservice aan de telefoon.

OXXIO
    Beste mevrouw Meqor,

Bedankt voor jouw bericht. Sorry dat de informatie rondom de boete die je hebt gekregen niet duidelijk is. Graag licht ik hieronder toe hoe deze boete tot stand is gekomen.

Je hebt namelijk geen boete kregen voor de ontvangen iPad. Wettelijk gezien mogen we voor het geven van een cadeau geen boete meer rekenen na 1 jaar.

Wat hebben we dan wel in rekening gebracht? Dit betreffen de boetes wegens contractbreuk, je contract liep eigenlijk nog tot 18-11-2018. Zoals staat opgenomen in onze voorwaarden rekenen we boetes wanneer dit voortijdig wordt afgebroken. In jouw geval bedraagt dit 200 euro.

De andere boete betreft de teruggave van de eerder vergoedde boetes wegens contractbreuk van jouw oude leverancier. Dit vergoeden we volledig onder de voorwaarden dat je het gekozen contract uitzit.

Alles over bovenstaand, universeel boetebeleid binnen de energiemarkt kun je ook teruglezen via consuwijzer.nl.

Ik vertrouw erop dat bovenstaande informatie duidelijk voor je is.

Groet,

Hannah
    Webcare Oxxio
    Zahrameqor
    Ik begrijp niet dat de klantenservice en de verkoper mij dan meld dat jullie de opzegvergoeding van mijn oude leverancier vergoeden en dat ik na 1 jaar weg kan gaan en dat er niks wordt verteld over een boete van voortijdig vertrek! Ik vind het ook niet kunnen dat de klantenservice afgelopen vrijdag ook verteld heeft dat als je voor einde contract weggaat je de ontvangen opzegt ergoedig niet hoeft te betalen! Ik vind dit dan ook misleiding van de consument!!!
    OXXIO
    Beste mevrouw Meqor,

Bedankt voor je snelle reactie.

Vervelend dat je zo ontevreden bent over ons.Het boetebeleid is echter niets nieuws binnen de energiewereld vandaar dat ik je ook wijs op de voorwaarden en de website consuwijzer. Wanneer je een contract akkoord geeft krijg je altijd nog 14 kalenderdagen bedenktijd om je goed in te lezen in de voorwaarden en gemaakte afspraken.

Wat ik nog wel wil meegeven is dat je nog lang niet voor het einde van je contract bent, je contract loopt namelijk nog tot 18-11-2018. Wanneer je je contract uitzit vragen we je inderdaad niet om dit terug te betalen en vragen we ook geen boetes wegens contractbreuk omdat daar dan geen spraken meer van is.

We blijven dan ook bij ons standpunt dat deze boetes terecht zijn.

Groet,

Hannah
    Webcare Oxxio
    Zahrameqor
    Klantenservice mag onjuiste en misleidende informatie geven en als klant kan je dan opdraaien voor boetes! Als je specifiek vraagt of je een boete kunt krijgen bij eerder weggaan bij Oxxio wordt er aangegeven dat als je dit na 1 jaar doet dat je dan geen boete krijgt voor contractbreuk. Ik vind het een slechte zaak dat dit bij meerdere medewerkers wordt gezegd en toch anders wordt uitgevoerd. Als klant wordt je door Oxxio misleid en ga het bij iedereen afraden want zo ga je niet met mensen om!!

Zahrameqor

Ook een klacht indienen over OXXIO?