Klacht OXXIO: Overtreding van de privacywet

EWs

Ik krijg dagelijks meerdere emailberichten van oxxio, ik ben geen klantvan ze en begrijp niet hoe ze mijn email adres hebben. Het is een no reply mail en ikkan het niet stoppen.
In het kader van de privacy wetgeving zijn ze strafbaar omdat ze zonder toestemming mijn gegevens verwerken.

Al mijn gegevens verwijderen en stoppen met het dagelijks vervuilen van mijn mailbox.

Beste,

Dat is uiteraard erg vervelend. Kunt u de e-mail iets beter toelichten? Wat staat er precies in? Nieuwsbrieven kunt u namelijk zelf afmelden, vaak onderaan de mail.

Ik hoor graag van u of dit gelukt is.

EWs
    Er staat: Speciale actieprijzen, oxxio mail noreplay@google.com
    profiteer van extra lage energietarieven etc.
    Als ik de mail verwijder zie ik hem ook niet meer terug in mijn prullenbak en ik kan me er ook niet voor uitschrijven, ik heb me ook voor geen enkele informatie van Oxxio ingeschreven en wil dat jullie mijn gegevens per direkt verwijderen.
    Beste,

Ik raad aan de mail zelf af te melden, dit kan onderaan de mail. Wellicht heeft u zich per ongeluk ergens voor aangemeld. Wij mailen/mogen niet zomaar mailen wanneer u daar niet om gevraagd heeft. Mocht dit niet werken dan ontvang ik graag het e-mailadres dat u gebruikt zodat ik verder kan gaan zoeken.

EWs
    Bij de mails die ik ontvang kun je je niet uitschrijven. Ik heb mij er voor 100% zeker niet voor ingeschreven, dus als u het wilt wijzigen graag! Njmwesseling@gmail.com
    Beste,

Bedankt! Op het e-mailadres vind ik helaas geen gegevens. Mag ik via dit adres per mail even contact met u opnemen? Zodat u een printscreen terug kan sturen met wat u ziet. Dat maakt het voor mij ook iets makkelijker. Ik hoor het graag.

EWs
    Prima u mag het mailadres gebruiken en fijn dat u het serieus oppakt!
    Goedemiddag,

Ik heb u zojuist een mail gestuurd.

OXXIO
    (Zoals bevestigd per e-mail ook nogmaals in de klacht)

Beste,

Bedankt voor het toesturen van het screenshot! Ik zie het al.. Zoals u kunt zien staat zowel bij Ziggo als bij Oxxio “Adv.” naast het bericht. Dit is gerichte reclame op uw recente zoekacties. Wellicht heeft u de afgelopen tijd gezocht naar een andere energieleverancier of internetprovider. Het internet ziet dit en u krijgt dus gerichte advertenties. Zoekt u bijvoorbeeld veel op schoenen, dan zal u daar advertenties over te zien krijgen.

Dit is niet iets wat wij tegen kunnen gaan helaas. U kan het vergelijken met een advertentie op een website. Het enige wat u kan doen is veel zoeken op een ander onderwerp zodat de advertentie verandert. Maar wij hebben helaas geen invloed op wat er getoond wordt. Wij geven alleen de opdracht om de advertentie te tonen bij een gericht publiek.

In ieder geval mijn excuses voor het ongemak. Heeft u zo voldoende informatie van mij of kan ik u nog ergens anders bij helpen?

Joey, Oxxio Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over OXXIO?