Klacht OXXIO: Oxxio laat mij Oxxio laat mij energie steken in zaken waar ik helemaal geen tijd voor heb.
Details
Klacht
Oxxio stuurt mij ongevraagd rekeningen en zelfs een incassobureau omdat ze het verschil tussen een offerte en daadwerkelijke levering niet kennen.
Ik ben gebeld door een medewerker van Oxxio of hij een offerte mocht sturen. Ik heb dit positief beantwoord. na bestudering van de offerte heb ik toch besloten niet met hen in zee te gaan en heb dit binnen de gestelde termijn aan meegedeeld. Aansluitend ben ik 4 weken naar het buitenland gegaan. Bij terugkomst werd mij duidelijk dat Oxxio toch van mening was dat ik met hen (maar ook met een andere leverancier) een energiecontract had afgesloten.
Zij noemden het contractbreuk en rekenen hier € 371,48 voor terwijl ze niets geleverd hadden. Ik heb 3 maal telefonisch contact gehad en ik moest de door mij verstuurde mail wederom toesturen vervolgens zou e.e.a. dan uitgezocht worden. Ik ontving ook een brief van Oxxio waarin ze dreigden een incassobureau in te schakelen. Ik heb deze brief schriftelijk beantwoord en e.e.a. nogmaals uitgelegd. Op deze brief heb ik nooit antwoord gehad. Vervolgens kreeg ik van Oxxio een laatste waarschuwing deze bief heb ik met een aangetekende brief ( kosten 8,40) beantwoord. Weer geen enkel antwoord van Oxxio maar nu een brief van Deurwaarder Flanderijn die mij 3 dagen de tijd geeft te reageren. De nota is intussen opgelopen totaal €428,65.
Gewenste oplossing
Excuses van Oxxio en vergoeding van de door mij gemaakte kosten ( 12,50)- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.