Klacht OXXIO: Oxxio laat mij Oxxio laat mij energie steken in zaken waar ik helemaal geen tijd voor heb.

L.A.M. Engelen

Oxxio stuurt mij ongevraagd rekeningen en zelfs een incassobureau omdat ze het verschil tussen een offerte en daadwerkelijke levering niet kennen.

Ik ben gebeld door een medewerker van Oxxio of hij een offerte mocht sturen. Ik heb dit positief beantwoord. na bestudering van de offerte heb ik toch besloten niet met hen in zee te gaan en heb dit binnen de gestelde termijn aan meegedeeld. Aansluitend ben ik 4 weken naar het buitenland gegaan. Bij terugkomst werd mij duidelijk dat Oxxio toch van mening was dat ik met hen (maar ook met een andere leverancier) een energiecontract had afgesloten.
Zij noemden het contractbreuk en rekenen hier € 371,48 voor terwijl ze niets geleverd hadden. Ik heb 3 maal telefonisch contact gehad en ik moest de door mij verstuurde mail wederom toesturen vervolgens zou e.e.a. dan uitgezocht worden. Ik ontving ook een brief van Oxxio waarin ze dreigden een incassobureau in te schakelen. Ik heb deze brief schriftelijk beantwoord en e.e.a. nogmaals uitgelegd. Op deze brief heb ik nooit antwoord gehad. Vervolgens kreeg ik van Oxxio een laatste waarschuwing deze bief heb ik met een aangetekende brief ( kosten 8,40) beantwoord. Weer geen enkel antwoord van Oxxio maar nu een brief van Deurwaarder Flanderijn die mij 3 dagen de tijd geeft te reageren. De nota is intussen opgelopen totaal €428,65.

Excuses van Oxxio en vergoeding van de door mij gemaakte kosten ( 12,50)

OXXIO
    Beste,

Bedankt voor het indienen van de klacht. Wat een vervelende situatie. Ik geef je graag meer duidelijkheid over de huidige stand van zaken.

Op dit moment heb ik het verzoek uitgezet bij mijn collega’s om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Zij zullen er voor zorgen dat het proces correct wordt afgehandeld. Mijn collega’s zullen binnen 5 werkdagen nog contact met je opnemen om dit verder met je te bespreken of af te ronden.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog vragen hebben dan kan je natuurlijk altijd contact opnemen via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Groet, Joey
    Oxxio Webcare
    L.A.M. Engelen
    Fijn dat het wordt opgelost. Alleen vraag ik mij af waarom heeft het zover moeten komen? En waarom kan het nu ineens wel. Ik wacht af tot er contact met mij wordt opgenomen en ik reken er op dat de door mij gemaakte onkosten a €12,50 vergoed zullen gaan worden.
    OXXIO
    Beste,

Bedankt voor je reactie. Het had uiteraard niet zo ver hoeven komen. Onze excuses hier ook voor. Mijn collega's werken er hard aan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Groet, Joey
    Oxxio Webcare

L.A.M. Engelen
excuses, maar over de door mij gemaakte kosten wordt met geen woord gerept. Ok de belofte om binnen 5 werkdagen contact op te nemen wordt niet nageleefd. Kennelijk denken ze begin maar een civiele procedure om je geld terug te krijgen. Kortom mijn mening is dat Oxxio gewoon een criminele organisatie is. Die welleswaar energie levert maar de meeste winst haalt uit haar nevenactiviteiten.

Ook een klacht indienen over OXXIO?