Klacht OXXIO: Oxxio liegt en bedriegt en neemt het niet zo nauw met een contract.

Klachtnummer
# 696119
Gebruiker
Edbeumer
Datum
15 reacties

Details

Klacht

Op 15-10-2023 heb ik een 3-jarig contract afgesloten bij Oxxio. Het definitieve contract is me toegestuurd per mail. Start levering gas en electra 7-11-2023. Oxxio bericht 5 dagen later dat ik de overeenkomst heb geannuleerd (wat niet zo is) en laat nog een week later telefonisch weten dat de tarieven op de website tijdens afsluiten contract gemanipuleerd waren. Vervolgens doet Oxxio doodleuk pogingen om ons rechtsgeldige contract eenzijdig op te zeggen terwijl de overeenkomst met mijn huidige leverancier per 7-11-2023 is opgezegd. Ben het niet eens met handelswijze van Oxxio, ze moeten gewoon leveren!

Gewenste oplossing

- het op 15-10-2023 afgesloten rechtsgeldige contract respecteren en uitvoeren vanaf 7-11-2023
- stoppen met liegen en bedriegen
- fouten erkennen

15 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedendag,

    Ik kan me goed voorstellen dat u vragen heeft over uw contract. Er is inderdaad een fout geweest waardoor er op de website lage foutieve tarieven stonden weergegeven. In de overeenkomst die u van Oxxio daarna heeft ontvangen stonden wel de juiste tarieven. Ik snap dat u het contract wilt met de tarieven van de Oxxio website alleen is dit helaas niet haalbaar voor Oxxio. Ik kan u een extra compensatie van 100 euro aanbieden voor het ongemak, maar ik kan helaas niet u het contract en de tarieven geven die u op 15/10/2023 op de Oxxio website heeft gezien. Mocht u hierin geïnteresseerd zijn dan kunnen wij een contract afsluiten met de tarieven die in de Oxxio overeenkomst staan. Dus € 0,39268 stroom normaaltarief € 0,39268 stroom daltarief en € 1,39837 gastarief. Mocht u dit willen, zou u mij dit dan kunnen laten weten? Dan kunnen we telefonisch een contract afsluiten. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.

    Met vriendelijke groet,
    Indy
    Oxxio Crew Member
  2. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    Dat accepteer ik niet.

    Het tarief uit het contract van 15-10-2023 is van toepassing. Ik wens niet in te gaan op een nieuw aanbod van Oxxio.

    Oxxio stuurde mij 5 dagen na het afsluiten van de ovk. een bericht dat ik deze geannuleerd zou hebben, wat onjuist is.
    Wanneer ik vervolgens, per mail, daar op reageer en om een reactie vraag wordt er door Oxxio niet gereageerd. Wer bijna een week later wordt ik telefonisch geconfronteerd met een medewerker die deze 'case' in behandeling heeft. De medewerker weet vervolgens uit te kramen (let op, bijna 2 weken na afsluiten van het contract!) dat het tarief op de website was gemanipuleerd en dat ik dat maar moet begrijpen, arrogantie ten top!

    Hoe dan ook, ik heb op 15-10-2023 een 3-jarig contract afgesloten met Oxxio tegen een vast tarief van € 275,- per maand. Het contract is rechtsgeldig, hier houd ik Oxxio aan. Ik heb het contract niet geannuleerd.

    Vanaf 7-11-2023 start Oxxio met de levering van gas en elektra tegen het op 15-10-2023 contractueel overeengekomen tarief van € 275,- per maand. Het contract met mijn huidige leverancier is opgezegd, Oxxio dient haar contractuele verplichtingen na te komen.
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedendag,

    Ik kan me goed voorstellen dat u graag de tarieven wil die op de Oxxio website stonden. En dat het contract moet ingaan in verband met dat u anders zonder energieleverancier zit. Wij kunnen de levering voor alsnog in laten gaan (met de tarieven uit de overeenkomst, die dus benoemd zijn in bovenstaand bericht) Of we kunnen de levering niet starten. Ik had u ook graag een ander antwoord willen geven maar helaas kan ik dat momenteel niet. Ik heb deze kwestie sowieso doorgezet naar een interne afdeling die telefonisch contact op zal nemen met u over deze kwestie. Aan u dus de vraag of dit wil afwachten. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd. Mocht ik u verder nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik het graag.

    Met vriendelijke groet,
    Indy
    Oxxio Crew Member
  4. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    Fijn dat Oxxio de levering in laat gaan op de met E. Beumer contractueel overeengekomen datum van 7-11-2023. Echter, in het op 15-10-2023 afgesloten 3-jarige contract is een vast tarief van € 275,- per maand overeen gekomen. Dit contract is rechtsgeldig. Het overeengekomen tarief dient door Oxxio te worden gerespecteerd. Ik wens niet in te gaan op andere voorstellen van Oxxio. Om te voorkomen dat Oxxio nog meer fouten maakt, leugens verkondigt, uitspraken verdraait en tegen mij gebruikt of ongevraagd en zonder mijn toestemming telefoongesprekken opneemt voer ik alle correspondentie met Oxxio schriftelijk.
  5. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedendag,

    Ik adviseer u om het contact af te wachten van onze collega van onze afdeling Special Attention. Mocht u nog andere vragen hebben dan horen we het graag.

    Met vriendelijke groet,
    Indy
    Oxxio Crew Member
  6. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    Na voorgaand bericht van Oxxio op dit platform, dd 1-11-2023, heb ik verder geen berichten mogen ontvangen van Oxxio. Fijn dat Oxxio de energielevering morgen start (aanvangsdatum 7-11-2023) conform het op 15-10-2023 afgesloten 3-jarige contract met een vast tarief van € 275,- per maand. Dit contract is rechtsgeldig. Het overeengekomen tarief wordt door Oxxio gerespecteerd.
    E. Beumer gaat niet in op de andere voorstellen van Oxxio. Alle correspondentie wordt verder schriftelijk/per mail gevoerd.
  7. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedendag,

    Op 01/11/2023 heb ik u aangegeven dat wij de levering in zouden kunnen laten gaan met de tarieven uit de overeenkomst dus niet de tarieven die u op de website heeft gezien, maar de tarieven die ik benoemd heb op 31/10/2023. U accepteerde die tarieven niet dus ik heb uw case doorgezet naar een collega van onze afdeling Special Attention. Ik adviseer u daarom om het contact vanuit die afdeling af te wachten. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Indy
    Oxxio Crew Member

  8. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    De reactie van Oxxio van 1-11-2023 heb ik gelezen. Dit was geen inhoudelijke reactie op mijn bericht daarvoor. Vervolgens bleef het stil van de zijde van Oxxio, tot mijn bericht van gisteren. Dus Oxxio levert vanaf vandaag (7-11-2023) gewoon gas en elektra cf. het op 15-10-2023 afgesloten 3-jarig contract met een vast tarief van € 275,- per maand. Dit contract is rechtsgeldig. Het contract met mijn vorige energieleverancier is opgezegd. Ik heb Oxxio meerder keren laten weten andere voorstellen van Oxxio niet te accepteren. Ook heb ik geen behoefte aan 'special attention' van Oxxio, Oxxio mag gewoon energie leveren aan E. Beumer.
    Wat is er verder nou zo moeilijk aan bovenstaande?
  9. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    Een berichtje aan frank, mijn huidige energieleverancier waarmee het contract per 7-11-2023 is beëindigd.

    Edbeumer
    9 nov 2023 01:12 CET

    Dag frank,

    Ik was eens benieuwd naar het volgende.
    Hoe gaat het met de overgang van mijn dynamische contract bij frank naar oxxio per 7-11-2023?
    Oxxio schijnt wat opstartproblemen te hebben, 7-11-2023 als ingangsdatum vinden ze erg lastig. Of heeft frank wellicht last van loslaatangst?
    Bovendien is het onmogelijk bij frank om de actuele status van mijn contract (of mijn verbruik) te raadplegen omdat ik niet kan inloggen met m'n computer op mijn account. En dat terwijl ik, volgens frank, een betaalachterstand zou hebben, ik kan het niet eens checken!
    Ik wil niet generaliseren maar de energieleveranciers in NL maken er nogal een potje van voor de consument 🤢
    In verhouding tot de belachelijk hoge tarieven die gehanteerd worden is het serviceniveau allerbellabberdst te noemen!
    Ik vraag me werkelijk af waar jullie het gore lef en de arrogantie vandaan halen bij deze opstelling naar jullie klanten, om te janken dit!!

    Fijne dag nog 👍

    Ed
  10. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    En de reactie van frank

    Lakshmi (Frank Energie)
    9 nov 2023 15:46 CET

    Beste Ed,

    Je hebt eerder aangegeven over te stappen naar Oxxio, je hebt ons ook een bewijs gestuurd van de startdatum, echter zien wij nog niet dat Oxxio het contract heeft overgenomen.
    Vanuit hun kant lijkt er dus iets niet goed te zijn gegaan, waardoor je gewoon nog klant bent bij ons. We willen je adviseren om zo snel mogelijk contact met hun op te nemen. Zodat zij zo snel mogelijk de overstap de markt in kunnen sturen.
    Indien gewenst kunnen wij aan onze kant het contract voor je beëindigen met ingang van de volgende werkdag.
    We horen het graag en een fijne dag gewenst!
    Met vriendelijke groet,
  11. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    Wat zijn jullie voor een arrogante club oxxio?
    Denkt oxxio door niet te reageren het ongemak te laten verdwijnen? Werkelijk niet te geloven hoe oxxio omgaat met verantwoordelijkheid.
    Een rechtsgeldig contract? Ach, schuiven we gewoon aan de kant! Consumenten moeten op knieën voor ons, wij bepalen de spelregels hier!
    Diep diep triest 🤢
  12. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    Oxxio weigert halsstarrig om te reageren, wat denkt oxxio daarmee te bereiken?
    @indy, heb je het moede hoofd soms te rusten gelegd? Of wordt het je allemaal te veel? Of ben je wellicht een simpele chatbot die het ook allemaal niet meer weet?
    Kan het me voorstellen heur, met 117 onopgeloste klachten, dat heeft weinig vertrouwen in de oxxioclub. Maar goed dat ik op 15 oktober jl. een contract bij oxxio heb afgesloten vanaf 7-11-2023, ben ik de komende 3 jaar van dit gedoe af. Moet Oxxio alleen nog even met terugwerkende kracht vanaf 7-11-2023 de levering overnemen van frank, hoe moeilijk kan het zijn? Oxxio stuurt toch niet aan op contractbreuk mag ik hopen?
    Ben nu al 2 weken in afwachting van de contractovername. Helaas geeft oxxio niet thuis en levert frank inmiddels vanaf 7-11-2023 kostenloos energie aan mijn adres. Slechte zaak oxxio, om je concollega frank zo te laten tobben! Getuigt niet echt van voortvarendheid...
  13. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    Het is bijzonder stil aan de overkant...
  14. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    Dag Indy, waar ben je? Je bent zo stil...
    Zo veel klachten en zo weinig tijd,
    Aan al haar klanten heeft oxxio sch..t!
  15. Auteur
    Edbeumer
    Datum
    Ooooooooxxioooooooo....joehoe, waar ben je?

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen