Opgelost door OXXIO: Oxxio verzuimt in uitbetalingsverplichtingen.

content Opgelost
Ontevreden klant oxxio

Oxxio weigert hun eigen betalingsafspraken na te komen. Wij hebben vorig jaar een contract afgesloten bij oxxio. De doorslag was een cashback van 180,-euro.

Nu wij een jaar later weer over zijn gestapt (dit door een betere deal te kunnen krijgen bij een andere leverancier.) Vervolgens wij om een eindafrekening hebben gevraagd, hadden wij zelf al geconstateerd geld terug te krijgen van oxxio (Dit staat zelfs op de desbetreffende eindafrekening.) Maar ze hebben de eindafrekening alleen zo ingewikkeld gemaakt dat ze er zelf niets meer van snappen, dus laat staan een leek in dit verhaal. Puntje bij paaltje als je alles gaat optellen wat wij betaald hebben en wat de daadwerkelijke kosten zijn geweest plus cashback van 180,- krijgen wij nog geld terug van oxxio. Nu heb ik twee keer met de klantenservice gebeld (twee keer 45 minuten). Ze weigeren de berekening samen met mij te doen want volgens hen krijg ik niets terug, terwijl alle cijfers dik gedrukt op de eindnota staan.

Hierdoor heb ik nu het gevoel omdat we toch geen klant meer zijn, ze hun verplichtingen niet na hoeven te komen. Ze denken ons dus in de war te kunnen maken met hun gebrabbel. Gelukkig ben ik zelf wel goed in het lezen van eindafrekeningen want dat ik namelijk zelf adviseur geweest bij een andere leverancier. Buiten dit kun je met een simpele rekensom ook op de uitkomst komen. Ik heb twee keer om een manager gevraagd maar deze weigert zelf aan de lijn te komen om de cases te bespreken. Ik ben dus nu genoodzaakt met deze complete misleiding hier er echt werk van te maken. Als ze dit bij mij doen, zal dat vast ook bij een ander gebeuren.

Krijgen waar we recht op hebben!!!

OXXIO
    Beste,

Bedankt voor het delen van jouw feedback. Balen dat er nog onduidelijkheden zijn over het tegoed op de eindnota. Graag leg ik dit nogmaals uit.

Het tegoed van de eindnota is inderdaad uitgekomen op een teruggave van €87,20 euro. Op Pagina 1 van deze eindnota staat echter: We verrekenen dit tegoed met andere nota(’s). Op de volgende pagina lees je hier meer over. Op pagina 2 staat vervolgens de volgende uitleg: Het tegoed op deze eindnota van ¤ 87,20 verrekenen we met andere nog niet betaalde nota’s. Dit betekent dat je ons in totaal nog ¤ 12,80 moet betalen. Dat is ook gebeurd. Dit gaat om het maandtermijn van de maand januari. Op een eind- of jaarnota worden alle termijnen te allen tijde als betaald meegenomen en indien er nog openstaande gelden zijn wordt dit achteraf verrekend met het tegoed zoals beschreven op de eindnota zelf zoals hierboven uitgelicht.

De cashback van 180 euro is ook meegenomen op deze eindnota. Dit staat vermeld op pagina 6 punt 4. Eenmalige cashback (korting op je nota) 2 x €90,00 euro.

Dit betekent dat de eindnota correct is opgemaakt. Houd er ook rekening mee dat per afgelopen jaarwisseling de overheidsheffingen (energiebelasting en Opslag Duurzame Energie) flink zijn gestegen. Dit is ook meegenomen over de 28 dagen van januari. Tot aan de overstap.

Ik vertrouw erop dat bovenstaande uitleg duidelijk is. Is dit niet het geval? Dan lees ik nog graag wat er niet klopt zodat ik dit specifiek gedeelte kan nalopen.

Groet, Erica
    Oxxio Webcare
    Beste medewerker van Oxxio,

Hier ligt dus precies jullie onhandige geklungel, als ik het inmiddels zo mag gaan noemen.
    Zoals op school alle feiten en cijfers op een rij:

-) Betaald februari 2017: 108,- euro

-) Betaald oktober 2017: 100,- euro

-) Betaald november 2017: 100,- euro

-) Betaald december 2017: 100,- euro

-) Betaald januari 2018: 12,80,- euro

"IN TOTAAL BETAALD: 1.200,80,- EURO."

KOSTEN OXXIO:

Betaald aan oxxio: 1.200,80,- euro

Cashback: 174,00,- euro
    TOTAAL: 1.374,80,- euro

Kosten oxxio: 1.294,80,- euro
    EINDRESULTAAT: 80,- EURO UITBETALEN AAN KLANT!!!

IK MAG VAN HARTE HOPEN DAT U DEZE SIMPELE SOM SNAPT.
    TE GEK VOOR WOORDEN IK JULLIE DIT ZO MOET VOORSCHOTELEN.

Ontevreden klant oxxio
    P.s even terug komen op mijn schrijffout daarnet. Ik kan het helaas niet aanpassen in dit forum wanneer hij eenmaal verstuurd is. Ik heb de betaling van 100,- maand januari niet in de berekening meegenomen net en die staat ook niet op jullie nota, terwijl die wel betaald is. Daar ligt dus de fout!

-) Betaald februari 2017: 108,- euro

-) Betaald november 2017: 100,- euro

-) Betaald december 2017: 100,- euro

-) Betaald januari 2017: 100,- euro

-) Betaald januari 2018: 12,80,- euro

"IN TOTAAL BETAALD: 1.220,80,- EURO."

KOSTEN OXXIO:

Betaald aan oxxio: 1.220,80,- euro
    Cashback: 174,00,- euro

TOTAAL: 1.394,80,- euro

Kosten oxxio: 1.294,80,- euro
    EINDRESULTAAT: 100,- EURO UITBETALEN AAN KLANT!!!

Ontevreden klant oxxio

Ook een klacht indienen over OXXIO?