Klacht OXXIO: oxxio voorschot check versus eindafrekening.

Martin.C

In april 2015 zou ik mijn eindafrekening van oxxio ontvangen.
Volgens de oxxio voorschot check app zou ik tussen de 300 en 550 euro
Ontvangen. Ik heb een slimme meter (appartement staat er nu 1 jaar en ik ben eerste bewoner op dit adres). Dus ik hoefde de meterstanden niet op te sturen.
Tien ik de eindafrekening ontving van oxxio viel ik van verbazing zowat van mijn stoel. ...
Ik moet ruim 500 euro betalen. ....!! Na controle van de afrekening blijkt dat de meterstanden geschat zijn. En de schatting is ongeveer het verbruik dat ik in ruim 2JAAR zou verbruiken. Op basis van verbruik uit voorgaande jaren op dit adres. Zoals ik al eerder schreef. ....deze woning staat er pas een jaar.???? Na telefonisch contact gaat oxxio uitzoeken waar het fout gaat. ..dit kan 12 weken duren??? Ik begrijp hier niets van. Tv commercial's over de oxxio app kan ik voorlopig niet meer aanzien.....,

Zo snel mogelijk het bedrag waar ik recht op heb op mijn bank rekening. 12 weken vind ik veel te lang. In maart 2014 ben ik hier komen wonen en is het contract in gegaan. De afrekening zou in april 2015 zijn en niet op zijn laatst in juli. Als er in de communicatie aangegeven wordt dat de slimme meter wordt uitgelezen dan kan er geen sprake zijn van schatting. Dit is misleiding en niet conform afspraak. Ik viel me behoorlijk besodemieterd door Oxxio. Als men de meter om welke reden dan ook opafstand niet uit kan lezen verwacht ik een verzoek om deze persoonlijk uit te lezen en vervolgens op te sturen. Zodat er sprake is van een correcte berekening op basis van correcte gegevens. Ik heb nu een

OXXIO
    OXXIO
    Beste Martin C,

Onze excuses voor deze late reactie. Graag informeer ik u alsnog over de reeds uitgevoerde correctie.

Eind april heeft u een jaarnota ontvangen welke was gebaseerd op geschatte eindstanden. U diende hier een bedrag van € 502,40 op bij te betalen. Nadat u uw beklag hierover had gedaan, is deze jaarnota komen te vervallen.

Deze week is de eerste gecorrigeerde jaarnota opgemaakt. Deze bleek helaas onjuist. U diende op deze eerste gecorrigeerde jaarnota een bedrag van € 163,83 bij te betalen. Oxxio heeft deze correctie direct laten vervallen en opnieuw opgemaakt.

De laatste correctie is nu opgemaakt. Deze jaarnota is gebaseerd op de door u opgegeven meterstanden. In plaats van een bij te betalen bedrag ontvangt u, na verrekening van een voorschotbedrag, een bedrag terug van € 147,99.

Dit bedrag zal binnen twee weken op uw rekening worden bijgeschreven.

Namens Oxxio wil ik dan ook mijn excuses opmaken voor het lange wachten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Michaël
    Oxxio Nederland bv
    Martin.C
    Ik heb 12 weken moeten wachten op een foutieve correctie nota. Terwijl ik de juiste meterstanden heb doorgegeven. Pas nadat ik heb gezegd deze zaak aan de rechtbijstand verzekering over te dragen was binnen 2 dagen (het kan dus wel snel) de 2e correctie nota gereed. Echter mijn maandbedrag is foutief gecorrigeerd. Ik ben inmiddels overgestapt naar een betrouwbare en goedkopere energie leverancier. Deze frustraties wil ik mezelf voor volgende jaren besparen.

Martin.C

Ook een klacht indienen over OXXIO?