Opgelost door OXXIO: Oxxio zegt eenzijdig contract op.

TvK

Tot mijn grote verbazing kreeg ik een brief van netbeheerder Enexis dat ik geen leverancier meer had en dat ze mij zouden afsluiten als dit niet zou veranderen (wat logisch is).
Toen direct met Oxxio contact opgenomen waar mij doodleuk wordt verteld het contract is opgezegd.
Dus toen ik vroeg waarom kon niemand mij antwoord geven.
Wat ik nog het meest vreemde vindt is dat ze ook niet gaan uitzoeken waarom dit is gebeurd. Het enige wat ze zeggen is "onze specialist weet het ook niet" (na 1 minuut nadenken), om vervolgens het "her-activerings traject" maar in te gaan, met als toevoeging:"als er iemand aan de deur komt van Enexis om je af te sluiten moet je nog even maar bellen".
Als ik mail met de klantenservice krijg ik alleen terug dat alles wordt geheractiveerd en als ik vragen heb ik moet reply'en, waarop eenmalig een antwoord komt op een vraag die ik niet gesteld heb en daarna geen reactie meer.

Nu zou ik het statement van Oxxio om niet te willen gaan uitzoeken wat er mis is gegaan ook graag zwart op wit krijgen. Ook wil ik bevestigd zien dat alles weer hersteld is (dus geen nieuw contract afsluiten oid maar dat het oude geconsolideerd wordt).
Graag wil ik weten waarom Oxxio niet meer op mijn mailtjes reageert (iets wat ze in begin nog wel wilden doen).
Ook lijkt het mij niet meer dan normaal (wat ook telefonisch is toegezegd) dat alle gegevens van "mijn Oxxio" weer correct terug gezet worden (denk hierbij aan meterstanden, voorschotbedragen etc.).

OXXIO
    Geachte heer,Naar aanleiding van uw bericht op www.klachtenkompas.nl, hebben wij elkaar gisteren telefonisch te woord gestaan. Hierbij bevestig ik u wat wij hebben besproken.Levering beëindigd
    Op 21 maart 2013 heeft Oxxio een verzoek van onze salesbureau ontvangen om de levering op uw aansluitingen te beëindigen. Ik vermoed dat er een foutief verzoek bij ons is ingediend die bij een andere aansluiting in uw straat hoorde. Ik verwacht hierover volgende week meer informatie te kunnen geven.Heractivering
    Naar aanleiding van uw verzoek aan onze klantenservice, heeft Oxxio de levering weer hervat onder uw oude contractuele voorwaarden. Door het tussentijds beëindigen van uw overeenkomsten, heeft Oxxio eindstanden ontvangen en daarmee een nieuw geschat jaarverbruik. Bij uw heractivering is gebruik gemaakt van het laatst bekende verbruik. Hierdoor heeft het kunnen gebeuren dat uw voorschotbedragen anders waren dan wat u was gewent. Beantwoording e-mailberichten
    Na uw heractivering heeft Oxxio heeft Oxxio een onderzoek ingesteld om te precieze toedracht van uw afsluiting op te vragen. Hierna heeft u drie maal met Oxxio ge-e-mailt. Tot onze spijt heeft Oxxio u niet van een reactie voorzien. Dit is uiteraard niet de bedoeling, waarvoor wij onze excuses aanbieden.Zoals afgesproken zal ik volgende week contact met u opnemen met meer informatie over uw afsluiting. Ook verwacht ik volgende week uw eindafrekening voor gas te hebben opgemaakt. Met vriendelijke groet,Michaël
    Oxxio Nederland bv

Ook een klacht indienen over OXXIO?