Klacht OXXIO: te hoge jaarafrekening

Kapo

een afrekening periode december 2012 – juni 2013 ontvangen ad €1.464,94 en € 326,90 .
Oxxio stelt dat het komt door verkeerd opgegeven meterstanden. Ik heb elke keer op verzoek meterstanden opgestuurd. Bij Enexis en bij Oxxio zijn alleen geschatte verbruiksgetallen opgenomen en verwijzen beide instanties naar elkaar over het verwerken en elkaar informeren over deze meterstanden.
Er is een schikking in termijnen afgesproken. Ondertussen heeft Oxxio ook een nieuw termijnbedrag ad €317,27, berekend. Ik ben hier tegen in beroep gegaan en in mijn gelijk gesteld en heb conform het voorstel van Oxxio het oude termijnbedrag binnen de gestelde termijn betaald, maar krijg via DAS een aanmaning voor het resterend bedrag. Op 27 september ontving ik van Oxxio een brief waarin eenzijdig de betalingsregeling voor de afrekening tot juni wordt opgezegd en ik de bedragen direct moet betalen

- voortzetting van de betaling van het afrekenbedrag in de termijnen zoals Oxxio heeft voorgesteld totdat duidelijk is wie nu werkelijk verantwoordelijk is voor het ontstaan van dit probleem
- een onderzoek naar de werkelijke oorzaak van deze hoge afrekening. Volgens mij heeft dit eerder te maken met miscommunicatie tussen netwerkbeheerder en energieleverancier. Ik heb immers aan mijn verplichtingen zoals het insturen van meterstandkaarten keurig voldaan en termijnbedragen betaald die vergelijkbaar zijn met de termijnbedragen die andere bewoners betalen
- stopzetting van de termijnbedragen voor deze afrekening wanneer uw geschillencommissie constateert dat ik niet verantwoordelijk ben voor deze situatie en terugbetaling van reeds betaalde termijnen
- per direct annulering van de vordering op het extra deel boven op het reguliere termijnbedrag voor augustus 2013 en administratiekosten ad 235,74.

OXXIO
    Beste Kapo,We hebben zojuist getracht telefonisch contact met u te leggen. Dit is ons helaas niet gelukt en wij hebben uw voicemail ingesproken. U heeft inderdaad meterstanden doorgegeven op 30 november 2012. De standen voor stroom waren echter onjuist waardoor beide meterstanden van zowel stroom als gas zijn afgekeurd. De netbeheerder is hierna overgegaan tot schatting van de standen. Deze schattingen van de meterstanden zijn gebruikt bij het regelen van uw overstap van de ene leverancier naar de andere. Dit houdt in dat de leverancier die u voor Oxxio van energie voorzag met dezelfde meterstanden, waarmee Oxxio is begonnen, is geëindigd. Dit worden ook wel switchstanden genoemd. De werkwijze is dan als volgt: wat u teveel of te weinig bij de andere leverancier betaald, wordt door de navolgende leverancier met u verrekend.Inmiddels bent u naar een andere leverancier overgestapt, waardoor de leveringsperiode van Oxxio tot een einde is gekomen. Er zijn hiervoor ook eindafrekeningen opgemaakt. Oxxio zal hierom niet ingaan op uw verzoek om de vordering te annuleren.Het is echter wel zinvol dat u telefonisch contact met ons heeft zodat wij samen met u kunnen kijken naar een voor beide partijen passende oplossing. Het telefoonnummer waarop u mij kunt bereiken, heb ik u in de voicemail doorgegeven. Ik verneem graag van u.Met vriendelijke groet,Tess
    Oxxio Nederland bv

Ook een klacht indienen over OXXIO?