Klacht OXXIO: tv en internet

Gebruiker15517280421

Oxxio overstapservice internet en televisie wat een Elllende

Ik werd gebeld door een externe partij die klanten binnen haalt voor oxxio (hier kwam ik later achter) . Het klonk allemaal harstikke goed. Ik kreeg een gratis monteur die alles kwam aansluiten en hun zouden heel de overstap regelen met mijn vorige provider.
Na tijdje werd en fors bedrag van me rekening afgeschreven voor de (gratis monteur) en zag ik dat me vorige provider ook nog steeds rekening stuurde voor internet en televisie.
Ik heb hier over gebeld naar Oxxio. Nu moet bewijzen dat de dame aan de telefoon mij de gratis monteur heeft aangeboden (wat natuurlijk de ongedraaide wereld is).
Verder zijn de koste van de dubbele abbonnement voor eigen rekening, want hun hebben dit via email laten weten(email die ik niet gezien heb) en door deze email heeft oxxio naar eigen zeggen aan hun plicht voldaan.
Komt er op neer dat ze alles heel mooi vertellen maar uiteindelijk niks regelen en jou voor de kosten oplaten draaien.

Oxxio Zo ga je niet met klanten om !!!

Kosten vergoed

OXXIO
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie!

Het is inderdaad vervelend als u denkt dat het gratis is en dat u er toch voor moet betalen.
    Op uw contract staat duidelijk aangegeven dat de monteurskosten niet gratis zijn.
    Hier had u eigenlijk gelijk op kunnen reageren, helaas is dit niet gebeurd.
    De kosten voor een installatiemonteur zijn alleen gratis als de klant een glasvezelaansluiting heeft of van Ziggo vandaan komt.
    Aangezien u van KPN vandaan komt en geen glasvezelverbinding heeft, is er dus geen sprake van een gratis installatiemonteur.

Op 7-12-2020 heeft mijn collega u een e-mail gestuurd m.b.t. de mislukte overstapservice.
    In die e-mail stond precies vermeld welke acties van u werden verwacht.
    Eén van de acties was om het lopende contract bij de huidige aanbieder zelf op te zeggen.
    Aangezien u dit kennelijk niet heeft gedaan, heeft u nu te maken met dubbele facturen.
    Helaas kunnen wij u hier niet in tegemoet komen.

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, horen wij graag van u.

Dick - Oxxio Telecombeheer

Beste Dick,

alles wat je zeg klopt helemaal . Alleen wat jullie doen is klanten misleiding.
    Aan de telefoon is mij namelijk 3 keer vertelt dat dit gratis was, want ik wil dit eigenlijk helemaal niet maar mevrouw vertelde dat het wel verstandig was zodat alles goed aangesloten was. hierbij bleef ze maar herhalen dat het toch gratis was.
    Verder staat op in email niks over kosten van de monteur alleen als je echt in voorwaarden gaat kijken staat dit in. Dit is dus allemaal bij elkaar heel misleidend.
    Verder is lekker makkelijk om iemand overstap service aan te bieden en lukt dit niet sturen jullie een email en dan zetten jullie de aansluiting gewoon door.
    Misschien had je even kunnen bellen ? Brief kunnen sturen ? pas overstap doorzetten als je een reactie terug hebt ? maar nee oxxio boeit het helemaal niks dat je nu met dubbelen maand lasten zit. als ze maar weer iemand aansluiten. Dus oog voor de klant kennen jullie niet.

OXXIO
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie!

Ik vind het jammer dat u denkt dat we aan klantmisleiding doen, want dit is absoluut niet het geval.
    Al onze communicatie gaat keurig per e-mail, juist om ervoor te zorgen dat er geen misverstanden kunnen ontstaan.
    In de e-mail wordt vervolgens heel duidelijk uitgelegd wat er van de klant verwacht wordt en welke acties Oxxio onderneemt bij het uitblijven van de benodigde acties.

We hebben dus zeker oog voor de klant!

Dick - Oxxio Telecombeheer

Gebruiker15517280421

Ook een klacht indienen over OXXIO?