Klacht OXXIO: Uitgemaakt voor eventuele wanbetaler.

Kredietrisico?

Bij aanmelding is mijn kredietwaardigheid onderzocht en ik werd een verhoogd risicoprofiel genoemd. Dat gaf nogal wat onrust.

. Eerst 400 Euro betalen anders ging het niet door. Navraag bij Focum : geen informatie over uw persoon of adres bekend. Oxxio hiermee gebeld, ik voel me geschoffeerd door jullie fout . Servicedeskmedewerker zegt dat dit beleid is. Wil niet doorverbinden , vraagt niet naar klantnummer om een klantgerichte oplossing te bieden. Service is toch gericht op de klant en toch niet op beleid van Oxxio?
Ik heb al 7 keer gebeld en formulieren ingevuld, uiteindelijk mag ik weer formulier invullen en dan wordt beoordeeld of ik de 400 Euro terugkrijg.
Er wordt geen fout toegegeven, ik moet weer een stap zetten en afwachten. Oxxio mag wel eens een gebaar naar mij toe maken!

Fout bekennen , 400 Euro terugstorten en een toegemoetkoming in enigerlei vorm die recht doet.
Tot nu toe ben ik onterecht min of meer beschuldigd.

OXXIO
    Beste heer of mevrouw,

Ik kan goed begrijpen dat u zich afvraagt waar dit vandaan komt. Ik leg het u graag uit.

Nadat de aanmelding is gedaan wordt er altijd een kredietwaardigheidscontrole gedaan door de externe partij Focum. Zij doen dit op gebied/adres, dus in eerste instantie niet op uw persoonsgegevens. Als blijkt dat de locatie een risicogebied vormt, wordt er altijd een waarborgsom in gevraagd. Als u zelf zeker weet dat u wel degelijk kredietwaardig bent kunt u inderdaad schriftelijk contact opnemen met Focum om uitsluitsel te vragen. Zij kunnen dan de controle nogmaals op uw persoonsgegevens zelf doen. Als daaruit blijkt dat u inderdaad kredietwaardig bent hoeft de waarborg in voldaan te worden. Hierin zijn geen fouten gemaakt. Als dit wel het geval was, had ik deze uiteraard meteen erkent en toegegeven.

Ik heb even in uw aanmelding gekeken en zie dat u inmiddels geannuleerd heeft. U zou voor de zekerheid het betaalbewijs van de waarborg nog even naar ons toe kunnen sturen. Dit kan via oxxio.nl/contactformulier, maar ook via de chat of Facebook Messenger. Dan gaan we er uiteraard voor zorgen dat u dit bedrag van ons terugkrijgt.

Mitchel, Oxxio Webcare
    Kredietrisico?
    Ik wil nu zonder enig formulier mijn 400 Euro terug. Ik heb al vele telefoontjes en formulieren ingevuld. Laat Oxxio nu ook maar es wat doen. Er is wel een fout gemaakt, mijn adres is geen risico , , Focum verklaart noch over adres als persoon risico informatie te hebben.
    Bovendien ben ik al klant geweest, bij Oxxio .en elders heb ik ook nooit betaalproblemen gehad.
    De reactie van de servicedesk, dat is ons beleid, vind ik beschamend. U gaat nergens op in, excuses waren gepast geweest.

OXXIO
    Beste heer of mevrouw,

Het volledige bedrag is overgemaakt naar het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Binnen enkele dagen mag u het bedrag dan ook op uw rekening verwachten.

Mochten er nog andere vragen zijn kunt u deze uiteraard nog aan ons stellen.

Ik hoop dat u hiermee voldoende geholpen bent.

Mitchel, Oxxio Webcare

Kredietrisico?
Gaan niet in op klacht. Slechtbehandeld

Ook een klacht indienen over OXXIO?