Klacht OXXIO: Verbruiksgegevens zonder waarschuwing zomaar verwijderd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 132421
Gebruiker
C.C.T. Rietberg
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 2 oktober overgestapt naar andere energieleverancier. Voor de overstap geen enkel bericht van Oxxio gehad over de beeindiging. Op 3 oktober probeer ik mijn verbruiksgegevens in te vullen in de Oxxio-app, die ik al geruime tijd gebruik. De app kan door iedereen gebruikt worden. Klant of geen klant. Maar het werkt niet meer. Direct een vraag hierover gestuurd naar de klantenservice van Oxxio. Krijg ik vandaag 7 oktober de melding dat mijn account niet meer te gebruiken of te raadplegen is, dus mijn oude jaarafrekeningen kan ik niet meer downloaden.
Maar wat erger is: Al mijn verbruiksgegevens zijn ook niet meer beschikbaar !!! Nu al.
Als dat van te voren even gemeld was dan had ik de gegevens kunnen downloaden of overnemen.

De oplossing

In deze tijd van automatisering worden altijd backups gemaakt, dus de gegevens kunnen niet volledig verdwenen zijn.
Dus zou ik graag mijn verbruiksgegevens alsnog ontvangen.
Het liefst natuurlijk in mijn (nieuwe) account in de Oxxio app.

4 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Geachte heer Rietberg,

    Bedankt voor het indienen van uw klacht.
    Jammer dat u bent overgestapt naar een andere leverancier. Het inloggen op de app kan niet meer i.c.m. uw klantnummer, omdat de app niet meer beschikbaar is als de contracten niet meer actief zijn. Sorry dat dat niet is aangegeven.
    We hebben dan ook geen mogelijkheid om de verbruiken en gegevens aan je door te geven, omdat die zijn verwijderd. Er is verder geen back-up wat we voor die gegevens hebben.

    Excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Malika
    Oxxio
  2. Auteur
    C.C.T. Rietberg
    Datum
    Ik werk zelf al ruim 25 jaar in IT. Het is 100% zeker dat er backups zijn. ELK (groot) bedrijf maakt backups. Bij een crash moet je de informatie kunnen terughalen. Dus ER IS een backup. Jullie willen het niet omdat het niet gemakkelijk kan. Maar je geeft aan dat jullie vergeten zijn om aan te geven dat ik mijn gegevens zou kwijtraken. Toen ik na een jaar weer bij jullie terugkwam stond er ook allerlei historische info in mijn account. Dus verwacht ik van jullie een oplossing en geen smoesjes.
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Geachte heer Rietbergen,

    Er is niets wat we voor u kunnen betekenen.
    Sorry voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Malika
    Oxxio
  4. Auteur
    C.C.T. Rietberg
    Datum
    Wat een onzin. Ze reageren niet eens serieus op mijn tegenargumenten en klacht. Maar eens kijken of er juridisch iets te regelen is want het zijn mijn gegevens die ze zomaar (zouden) hebben weggegooid.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
C.C.T. Rietberg
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen