Klacht OXXIO: verkeerd voorgelicht

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 48336
Gebruiker
IB
Datum
4 reacties

Details

De klacht

In december jl. is mij telefonisch een maandbedrag voorgerekend obv mijn verbruik in 2012. Dit maandbedrag zou 30 euro lager liggen dan bij mijn (op dat moment) huidige energieleverancier. Op basis daarvan ben ik idd overgestapt naar Oxxio.
Medio januari krijg ik van Oxxio de bevestiging van mijn voorschotnota en die blijkt nu ongeveer gelijk te liggen (zelfs 1 euro meer) aan wat ik bij mijn vorige leverancier zou gaan betalen en zelfs 40 euro hoger dan wat zij mij toen hebben voorgerekend.
Gebeld met Oxxio en zij wijten de hoogte van het maandbedrag (aan de verhoging van mijn verbruik in 2013 en belastingstijgingen.
Ik kan me niet voorstellen dat de redenen die zij opgeven het verschil van 40 euro verklaart. Mijn reden was dat ik ca. 30 euro per maand goedkoper uit zou zijn en dat is nu dus absoluut niet het geval.
Ik ben verkeerd voorgelicht en wil de overeenkomst z.s.m. beëindigen.

De oplossing

beëindiging van de overeenkomst voor het leveren van gas en stroom

4 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste IB,We vinden het zeer vervelend dat u er van uit bent gegaan dat u goedkoper bij ons uit zou zijn en dit niet zo blijkt te zijn. We hebben u een e-mail gestuurd met een kopie van de door u getekende overeenkomst. U heeft zich bij Oxxio aangemeld voor de iPad overeenkomst met de tarieven die op de overeenkomst staan. Door de overeenkomst te ondertekenen, bent u akkoord gegaan met deze overeenkomst.U geeft aan dat u de overeenkomst met Oxxio wil beëindigen. Dit vinden we uiteraard erg jammer. Graag ontvangen we voor het in gang zetten hiervan een reactie op onze e-mail.Met vriendelijke groet,Suze
    Oxxio Nederland bv
  2. Auteur
    IB
    Datum
    Uiteraard klopt het dat ik zelf de overeenkomst heb getekend met de tarieven, maar dit is wel heel makkelijk om te zeggen als reactie op mijn klacht. De reden van mijn klacht is ook dat ik verkeerd ben voorgelicht toen ik op 20 dec. jl. jullie klantenservice (mw. Robin Zegers) belde om eigenlijk de aanbieding af te zeggen, omdat ik o.b.v. alleen de tarieven (zoals in de overeenkomst genoteerd staan) nog steeds niet wist hoeveel de daadwerkelijk maandkosten zouden zijn en of ik goedkoper uit zou
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste IB,
    Een voorschotbedrag wordt bepaald op basis van het historisch verbruik van een aansluiting. Een voorschotbedrag is altijd een schatting. Op basis van tarieven kunt u een goede vergelijking maken.
    U heeft op 20 december 2013 telefonisch contact gehad met ons. We hebben u in dit gesprek de voordelen van uw overeenkomst met Oxxio uitgelegd en u heeft tijdens dit gesprek besloten om uw aanmelding bij Oxxio door te zetten. Om deze reden is Oxxio gestart met leveren.
    Mocht u de overeenkomst alsnog willen beëindigen, ontvangen we graag een reactie op onze e-mail.
    Met vriendelijke groet,
    Suze
    Oxxio Nederland bv
  4. Auteur
    IB
    Datum
    totaal geen relevante reactie op mijn klacht. Puur zichzelf indekkend en absoluut niet toegemoet komend.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
IB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen