Klacht OXXIO: Verkoper v oxxio claimt dat de overstapboete betaald wordt. Realiteit is anders..

jb

Ik was weg gegaan bij Oxxio en ze sturen een verkoper naar me toe om me terug te krijgen. De aanbieding was goed en merkt op tegen de verkoper dat ik mogelijk een boete zou moeten betalen ivm overstappen van mijn oude provider.
Verkoper claimt dat Oxxio dat regelt.

Overdracht allemaal in gang gezet en krijg de afrekening van mijn oude provider. Inclusief boete.

Oxxio gebeld; we hebben n afspraak en of men de boete wil afhandelen. Dat gaat Oxxio niet doe omdat dat vroeger was en nu niet meer. Ze willen wel eenklacht indienen tegen de verkoper. Waarop ik opmerk dat dat fijn is voor volgende klanten, maar wij een mondelinge afspraak hadden. Oxxio overlegd intern hierover en zegt NIET de boete te betalen. Deze boete is overigens 600 euro, niet mis dus.

Wat ik echt niet goed vind is dat Oxxio zich verschuilt achter regels die wellicht terecht zijn maar de verkoper (van Oxxio NB!) anders beweerd en niet de verantwoordelijkheid neemt om mij daarin tegemoet te komen

Betaal de boete van het overstappen conform de claim van de verkoper.
Of zorg dat ik netjes terug kan naar mijn oude provider en regel met hun dat de boete niet meer geldt.

OXXIO
    Beste jb,Wij begrijpen dat het vervelend voor je is dat je met een opzegvergoeding van je vorige leverancier wordt geconfronteerd. Oxxio bevestigt de met jou gemaakte afspraken in het welkomstpakket. Aangezien de opzegvergoeding geen onderdeel is van het welkomstpakket, daar Oxxio deze niet vergoedt, lag het op je weg om de met Oxxio aangegane leveringsovereenkomst te annuleren binnen 14 dagen.Oxxio heeft geen annulering van je mogen ontvangen en is er van uit gegaan dat hetgeen hij aan je bevestigd heeft ook door jou is geaccepteerd en Oxxio heeft hierop de overeenkomst geëffectueerd.Oxxio vergoedt geen opzegvergoedingen van andere leveranciers. De hoogte van je opzegvergoeding, is zo stel je € 600,-. Dit houdt doorgaans in dat je een zakelijke overeenkomst had met je vorige leverancier op het moment dat je voor Oxxio koos. Oxxio heeft tot 1 juni 2014 voor particulieren de opzegvergoedingen vergoedt, maar voor zakelijke overeenkomsten kende Oxxio een dergelijke vergoeding niet.Wij gaan ervan uit dat we je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Tess
    jb
    Beste Tess,Je hebt gelijk dat ik de contracten had kunnen checken en daarin opmerken dat dit niet (zoals afgesproken) gedekt zou zijn. Aan de andere kant maak ik een afsrpaak met een medewerker van jullie die claimt (na inzage in mijn toenmalige contract) dat dit wel gedekt is.
    Beide dus nalatig.Graag wil ik een oplossingsgerichte beweging zien van jullie zoals ik ook probeer. En niet dit proberen om te draaien naar volledig mijn verantwoordelijkheid.
    Graag contact over een oplossing!
    OXXIO
    Beste jb,Wij begrijpen nogmaals dat het vervelend voor je is, om met een boete van je vorige leverancier te worden geconfronteerd. Wij zijn echter van mening dat je op het moment van aangaan van de overeenkomst met Oxxio, wist, dat je de overeenkomst met je vorige leverancier tussentijds zou ontbinden. Samen met de overeenkomst van Oxxio waarin niet wordt aangegeven dat de opzegvergoedingen door Oxxio worden overgenomen, heb je een risico genomen door de overeenkomst niet tijdig te annuleren. Oxxio zal je de opzegvergoedingen van je vorige leverancier niet vergoeden.Wij gaan ervan uit je voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Tess
    jb
    Het klopt niet dat Oxxio de afspraak met een verkoper van Oxxio niet nakomt danwel tot een oplossing probeert te komen. Een mondeling overeenkomst staat.
    Ik heb meerdere voorstellen gedaan nu en krijg alleen een "Nee" te horen maar nergens wordt er verantwoordelijkheid genomen dat Oxxio verkoper gewoon een fout heeft gemaakt.
    jb
    PS ik heb net met mijn rechtsbijstand gesproken (DAS) en zij zullen verder dit oppakken met jullie.
    Hun voorlopige inschatting (oxxio verkoper en ik hebben mondelinge overeenkomst , bereidwilligheid van mijn kant tot een oplossing te komen, geen verantwoordelijkheid noch actie van oxxio tot een oplossing te komen) geven me een gerede kans.
    OXXIO
    Beste jb,Wij zien het bericht van je rechtsbijstand met belangstelling tegemoet.Met vriendelijke groet,Tess
    jb
    Er is niets veranderd, dus nog steeds n negatieve beoordeling.
    werd overigens gebeld door de manager vd verkoper die wel erkent dat dit niet had mogen gebeuren En aansprakelijkheid erkende dat er uit naam van oxxio werd gesproken tijdens de verkoop.

jb

Ook een klacht indienen over OXXIO?