Klacht OXXIO: verschuiving verbruik met prijscompensatie naar verbruik zonder prijscompensatie

Klachtnummer
# 650748
Gebruiker
H.F. Rikhof
Datum
8 reacties

Details

Klacht

Het totaalverbruik van gas op de eindnota klopt. Echter heb ik 1 verbruiksperiode over de maand december tot en met februari. Mijn werkelijk verbruik in de periode januari en februari is echter hoger dan het aantal m3 waar ik compensatie voor krijg, beide nog wel onder het prijsplafond voor deze maanden. Er is ongeveer met 45 m3 geschoven naar december 2022, waar ik geen compensatie voor krijg. Dit scheelt mij ongeveer 95 euro. Het kan een foutje zijn, maar als dit bij alle rekeningen gebeurt tikt dat aardig aan.

Gewenste oplossing

Klacht eerlijk afhandelen

8 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemiddag,

    Ik snap goed dat u vragen heeft over het verbruik. U geeft aan dat wij te weinig verbruik hebben gerekend over de periode waarop het verbruiksplafond van pas was. Echter zie ik bij ons in het systeem dat je slimme meters hebt en hierdoor kunnen wij de werkelijke standen uitlezen. Dit houd in dat wij exact kunnen zien hoeveel er is verbruikt in een bepaalde periode. In de jaarnota is te zien dat wij op basis van werkelijke standen hebben afgerekend. Ook in de energierapportages is het werkelijke verbruik terug te vinden. Wij hebben het verbruik dus niet verkeerd berekend op de jaarnota en is alles op basis van werkelijk verbruik gerekend. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er hier verder nog vragen over zijn dan horen wij het graag.


    vriendelijke groeten,
    Mike, Oxxio Klantenservice medewerker
  2. Auteur
    H.F. Rikhof
    Datum
    Ik heb inderdaad slimme meters en die hebben geconstateerd dat ik 106 m3 gas heb verbruikt in december zoals ook in de bijlage staat 'gasverbruik december' die ik elke maand netjes van u krijg. Heeft u mijn bijlages wel bekeken? Ik hou het ook maandelijks zelf bij in Excel.En verbruik 106m3 klopt precies met mijn eigen Excel. En de werkelijke stand eind februari klopt ook, dat betwist ik niet . Voor de duidelijkheid 2 sommen:
    100+150=250
    150+100=250
    Beide sommen kloppen alleen is er met 50 naar links geschoven , zeg maar 2022.
    Kijk mijn bijlages gebruik december-januari-februari na die ik van u maandelijks krijg en u zult dan ook tot de conclusie dat er is geschoven .
    mvg, Robert
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemorgen,

    Ik snap goed dat u hier vragen over heeft. Ik zie dat er inderdaad een verschil zit in de energierapportages vergeleken met wat er in de jaarnota staat. Om deze reden heb ik een verzoek ingediend om dit te laten controleren. Ons interne team pakt dit verder op en dit zal in 4/6 weken worden behandeld. Zij zullen aangeven wat zij precies verder hebben gedaan. Ik kan nog niet garanderen dat dit word aangepast. Dit zal het interne team aan mij terugkoppelen zodra dit is behandeld. hierna zal ik zelf weer contact met u opnemen om aan te geven wat zij precies gedaan hebben. Ik hoop je in ieder geval tot zover voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.


    Met vriendelijke groeten,
    Mike, Oxxio Klantenservice Medewerker
  4. Auteur
    H.F. Rikhof
    Datum
    Ik vind het prettig dat u ook hebt geconstateerd dat er een verschil is. Als het dan verder goed wordt opgepakt en wordt gecorrigeerd vind ik het prima.
  5. Auteur
    H.F. Rikhof
    Datum
    De fout is geconstateerd, ik wacht nu op de afwikkeling van de verkeerde berekening
  6. Auteur
    H.F. Rikhof
    Datum
    Even een nieuwe reactie omdat anders de case wordt gesloten op deze site. Ik heb nog geen aanpassing ontvangen. Op deze site werd er na 1 dag al gereageerd, hulde voor die snelheid. Echter is alles ook via mijn prive-mail gegaan. Hierop heb ik tot nu toe geen enkele reactie gehad, dit vind ik vreemd. Hoop alsnog dat het snel wordt opgelost.
    Het is administratief toch redelijk snel te doen om het gasverbruik periode 2002 met 45m3 te verlagen en dit in de periode jan-feb 2023 te verhogen.
    mvg, Robert
  7. Auteur
    H.F. Rikhof
    Datum
    ik had graag een positief bericht willen hebben. Helaas nog niet gebeurd.
  8. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen,

    De jaarnota heb ik nog eenmalig gecontroleerd en we zien dat de meterstanden wel kloppend zijn en dat de prijscompensatie (prijsplafond) juist en volledig is toegepast.

    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Hartelijke groet,

    Michael, Oxxio Crew Member

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen