Klacht OXXIO: Volgens contract hadden deze LosVast tarieven het eerste jaar gelijk moeten blijven

Status
happy Niet opgelost
Klachtnummer
# 642529
Gebruiker
Klant van Oxxio
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Onderstaand is een copy van een mail welke ik 12 dec 2022 heb ontvangen.

Nu heb ik inmiddels het eindafschrift en de teveel betaalde kosten retour gestort gekregen. Wat overigens netjes is geregeld door OXXIO.
Helaas ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere leverancier ivm de hoge tarieven.

Nu is het zo dat ik 7 januari elders mijn energie betrek, en ik vroeg mij of hoe onderstaand geregeld wordt aangezien ik geen klant meer ben bij Oxxio
Ik begrijp dat eind januari hier een antwoord op komt, maar geldt dit ook voor klanten die overgestapt zijn. Dat lijkt mij wel logisch overigens,en dan reist de vraag hoe ik hierover wordt geïnformeerd

Alvast dank voor de reactie

A vd Brink
----------------------------------------------------------------------------------------------------
In januari eindigde de looptijd van je vaste contract en ben je overgegaan op ons LosVast product. Dat is een contract voor onbepaalde tijd met variabele leveringstarieven. Volgens jouw contract hadden deze LosVast tarieven het eerste jaar gelijk moeten blijven, maar door een vergissing zijn er voor jou al eerder nieuwe tarieven ingegaan. Sorry, dit had niet mogen gebeuren. We gaan dit dan ook corrigeren.

Gewenste oplossing

Graag een antwoord op de inhoudelijke vraag
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
happy

5 reacties

  1. Auteur
    Klant van Oxxio
    Datum

    T͟e͟r͟ ͟v͟e͟r͟d͟u͟i͟d͟e͟l͟i͟j͟k͟i͟n͟g͟ ͟t͟.a͟.v͟ ͟1͟e͟ ͟r͟e͟a͟c͟t͟i͟e͟ ͟1͟7͟ ͟j͟a͟n͟u͟a͟r͟i͟
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Nu heb ik inmiddels het eindafschrift en de teveel betaalde kosten retour gestort gekregen. Wat overigens netjes is geregeld door OXXIO.

    Wat ik hier mee bedoel is : de eindafrekening van het afgelopen jaar 2022 van het
    teveel betaalde is gecorrigeerd , NIET de LosVast tarieven

    Mvg

    A vd Brink
  2. Auteur
    Klant van Oxxio
    Datum
    Helaas nog geen reactie van Oxxio
  3. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemiddag,

    Allereerst excuses voor de latere reactie. Ik heb dit voor u nagekeken en ik zie dat u in aanraking komt voor de losvast correctie. Hierbij maakt het niet uit of je wel of geen klant bent. Wij kijken naar de periode waarop het contract had moeten gelden en op basis hiervan maken wij een correctie aan. Hier zult u in de loop van deze maand nog een e-mail van ons over ontvangen. Hierin noteren wij wanneer en hoe dit word gecorrigeerd.

    graag verzoek ik je deze e-mail nog even af te wachten en mochten er aan de hand van de e-mail verder nog vragen zijn dan verzoek ik je graag om hierna weer contact met ons te zoeken om hier verdere vragen over te stellen. Hopelijk heb ik je tot zover voldoende geïnformeerd. Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.

    met vriendelijke groeten,
    Mike, Oxxio klantenservice medewerker
  4. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Goedemiddag,

    Allereerst excuses voor de latere reactie. Ik heb dit voor u nagekeken en ik zie dat u in aanraking komt voor de losvast correctie. Hierbij maakt het niet uit of je wel of geen klant bent. Wij kijken naar de periode waarop het contract had moeten gelden en op basis hiervan maken wij een correctie aan. Hier zult u in de loop van deze maand nog een e-mail van ons over ontvangen. Hierin noteren wij wanneer en hoe dit word gecorrigeerd.

    graag verzoek ik u deze e-mail nog even af te wachten en mochten er aan de hand van de e-mail verder nog vragen zijn dan verzoek ik u graag om hierna weer contact met ons te zoeken om hier verdere vragen over te stellen. Hopelijk heb ik u tot zover voldoende geïnformeerd. Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.

    met vriendelijke groeten,
    Mike, Oxxio klantenservice medewerker
  5. Auteur
    Klant van Oxxio
    Datum
    Beste Mike,

    hartelijk dank voor de onderstaande reactie.

    𝘏𝘪𝘦𝘳𝘣𝘪𝘫 𝘮𝘢𝘢𝘬𝘵 𝘩𝘦𝘵 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘶𝘪𝘵 𝘰𝘧 𝘫𝘦 𝘸𝘦𝘭 𝘰𝘧 𝘨𝘦𝘦𝘯 𝘬𝘭𝘢𝘯𝘵 𝘣𝘦𝘯𝘵. 𝘞𝘪𝘫 𝘬𝘪𝘫𝘬𝘦𝘯 𝘯𝘢𝘢𝘳 𝘥𝘦 𝘱𝘦𝘳𝘪𝘰𝘥𝘦 𝘸𝘢𝘢𝘳𝘰𝘱 𝘩𝘦𝘵 𝘤𝘰𝘯𝘵𝘳𝘢𝘤𝘵 𝘩𝘢𝘥 𝘮𝘰𝘦𝘵𝘦𝘯 𝘨𝘦𝘭𝘥𝘦𝘯 𝘦𝘯 𝘰𝘱 𝘣𝘢𝘴𝘪𝘴 𝘩𝘪𝘦𝘳𝘷𝘢𝘯 𝘮𝘢𝘬𝘦𝘯 𝘸𝘪𝘫 𝘦𝘦𝘯 𝘤𝘰𝘳𝘳𝘦𝘤𝘵𝘪𝘦 𝘢𝘢𝘯. 𝘏𝘪𝘦𝘳 𝘻𝘶𝘭𝘵 𝘶 𝘪𝘯 𝘥𝘦 𝘭𝘰𝘰𝘱 𝘷𝘢𝘯 𝘥𝘦𝘻𝘦 𝘮𝘢𝘢𝘯𝘥 𝘯𝘰𝘨 𝘦𝘦𝘯 𝘦-𝘮𝘢𝘪𝘭 𝘷𝘢𝘯 𝘰𝘯𝘴 𝘰𝘷𝘦𝘳 𝘰𝘯𝘵𝘷𝘢𝘯𝘨𝘦𝘯. 𝘏𝘪𝘦𝘳𝘪𝘯 𝘯𝘰𝘵𝘦𝘳𝘦𝘯 𝘸𝘪𝘫 𝘸𝘢𝘯𝘯𝘦𝘦𝘳 𝘦𝘯 𝘩𝘰𝘦 𝘥𝘪𝘵 𝘸𝘰𝘳𝘥 𝘨𝘦𝘤𝘰𝘳𝘳𝘪𝘨𝘦𝘦𝘳𝘥.

    Ik wacht rustig de verdere reactie van Oxxio af, en sluit deze "klacht" af met Opgelost , onder voorbehoud.

    Mvg

    A vd Brink

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen