Klacht OXXIO: Waanzinnige aanslag van euro 14.068,42 voor energie die door mij niet gebruikt is in 7 dagen.

Klachtnummer
# 318307
Gebruiker
Gebruiker1532346013
Datum
4 reacties

Details

Klacht


Al twee keer eerder heb ik een klacht over Oxxio op dit forum geplaats. Het leek er beide keren op dat de zaak werd opgelost. Maar: HET WORDT STEEDS GEKKER !
omdat ik volgens Oxxio gedurende 7 dagen een contract met hen had voor de levering van energie op een adres waar ik toen nog niet woonde (nu wel) kreeg ik gisteren een aanmaning over een nota niet ik niet eerder had ontvangen. Het bedrag van de aanmaning: euro 14.068,42 !!!!!!!!!!!
Ik heb inderdaad nog niet van Joey gehoord wat de andere afdeling nu met de klacht doet. Dit is blijkbaar het resultaat.
Geen enkele uitleg of specificatie, geen enkele communicatie, maar een bevel om dit enorme bedrag te betalen met het dreigement dat de bijkomende kosten anders kunnen oplopen tot euro 915, 68

Gewenste oplossing

Een officiele verklaring van OXXIO dat er een eind wordt gemaakt aan deze waanzin: er was geen contract en er is zeker ook door mij geen energie gebruikt op dit adres, wat aantoonbaar is via de koopakte van het huis.

4 reacties

  1. Auteur
    Gebruiker1532346013
    Datum
    nog steeds geen reactie gekregen.
  2. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste,

    Bedankt voor het indienen van jouw klacht. Ik wil natuurlijk eerst onze / mijn excuses aanbieden voor de doorlooptijd van deze situatie. Dit had sneller opgepakt moeten worden. Ik geef je graag meer duidelijkheid over de huidige situatie.

    Na aanleiding van deze klacht heb ik direct contact opgenomen met mijn collega op de vloer. Zij heeft een verzoek ingediend om de totale kosten die op dit moment bekend zijn te laten vervallen, zoals wij natuurlijk ook besproken hebben.
    Op dit moment staat het verzoek van mijn collega nog open. Wanneer zij een terugkoppeling krijgt dan zal zij uiteraard contact met je opnemen zodat je weet dat het ook daadwerkelijk opgelost is.

    Ik begrijp dat een situatie als deze vervelend is en dat je er al lang op wacht. Helaas kan ik er zoals eerder aangegeven geen spoed achter zetten, hoe vervelend ik het ook vind. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

    Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te informeren.

    Groet, Joey
    Oxxio Webcare
  3. Auteur
    Gebruiker1532346013
    Datum
    Bedankt voor je bericht, Joey. In jou heb ik wel vertrouwen, maar het duurt allemaal wel erg lang. En gezien het feit dat ik in eens deze totaal onbegrijpelijk is rekening van meer dan 14.000 euro kreeg, wrd mijn vertrouwen in Oxxio als geheel er niet beter op. Ik hoop dat er nu snel een definitief akkoord komt.
    Vriendelijke groet,
    Leo Verdegaal
  4. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste,

    Bedankt voor je reactie. Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat dit correct wordt afgehandeld. Wij hebben deze afspraak gemaakt en dat blijft uiteraard ook zo. Ik hoop je snel een update te mogen geven.

    Groet, Joey
    Oxxio Webcare

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen