Klacht OXXIO: Waardeloze service en geldklopperij

Klachtnummer
# 367824
Gebruiker
Linda
Datum
13 reacties

Details

Klacht

Door een foutieve aanmelding is er van alles misgegaan en de communicatie via app is zeer lastig dit omdat er in totaal 18 mensen naar mijn case hebben gekeken in mijn geval is er ook eerst een goede jaarnota gekomen met geld terug maar door dit grapje ben ik in 1,5 maand tijd 300 euro kwijt en dan is er nog een bedrag van 33,19 euro in verrekening gebracht, omdat oxxio even bedacht dat mijn belasting in een keer 35 euro meer was let wel ik betaalde 92 euro vor het hele jaar krijgeen leuk centje terug en naar de afmedlding heeft oxxio mijn premie berekend op 118 euro... Ik kreeg toch geld terug? Nu is oxxio na de eindafrekening sbel te werk gegaan en heb ik een betalingsregeling getroffen voor de eindafrekening ik ven in maart terug genomen en moest de nota betalen voor april ook hierin geen goede communicatie via de app.. Gelukkig een medewerker aan de telefoon gehad die mijn onmacht voelde maar ik was klaar mee en ben overgestapt per 30 april en je raad het nooit moet dus de maandpremie voor mei betalen plus die 35 euro en meteen bet bedrag waarvoor een regeling was getroffen... Elke energie maatschappij doet er 6 tot 8 weken over om een eindafrekening te maken maar ons OXXIO kan dat in 2 dagen ik heb het idee dat ik zwaar genept ben en uiteindelijk te veel heb betaald, hoe kan de maamd mei verrekend zijn terwijl ik per 30 april weg ben voor mij NOOIT WEER OXXIO EN RAAD HET ZEKER NIET AAN!!!

Gewenste oplossing

Goed kijken wat er nu allemaal echt betaald had moeten worden en een excuus en dan ook zeker welermeend is op zijn plek

13 reacties

  1. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Geachte mevrouw Kram,

    Ten eerste onze excuses voor de onduidelijke situatie en spijtig om te lezen dat u ons heeft verlaten. Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat u bij zo'n kwestie door het bomen het bos niet meer ziet en zelf in onwetendheid komt te zitten. Ik heb ben er nog even ingedoken en ik leg u graag uit hoe het allemaal is verlopen. Omdat een andere leverancier de levering destijds onterecht heeft overgenomen heeft u nogal wat jaar en eindnota's ontvangen. Helaas komt dit vaker voor in energieland. Wanneer een andere leverancier door wat voor reden ook wil gaan beginnen met leveren op uw adres, zal de huidige leverancier te allen tijde noodgedwongen moeten stoppen met leveren. Wanneer een levering stopt komt er altijd een eindnota, deze is niet tegen te houden. Daarna heeft Oxxio de levering inderdaad weer teruggehaald. Het termijnbedrag wordt dan altijd weer automatisch herberekend aan de hand van de gegevens die we doorkrijgen van uw netbeheerder. In dit geval kwam het bedrag toen uit op €118,-. Dit is later aangepast naar €100,-. De levering stopte inderdaad op 30 april wegens een overstap. Door de opzegtermijn kan Oxxio nog tot 30 dagen na einde levering een nota in rekening brengen. In uw geval was dit de nota van mei van €100,-. Daarna ontving u van ons de eindnota nog. Zoals u kunt zien op pagina 3 van de eindnota gaat dit over het verbruik tot 30 april. Er wordt dus geen verbruik van de maand mei meegerekend, maar op pagina 2 ziet u wel dat er al rekening is gehouden met het betaalde bedrag van mei. Als de nota van mei niet in rekening was gebracht was het bedrag wat u op de eindnota had moeten voldoen geen €33,92, maar €133,92. Op de eindnota is gerekend met de daadwerkelijke meterstanden, alles wat nu is betaald had ook betaald moeten worden. Er staat op dit moment geen bedrag meer open en alles is nu volledig afgerond.

    Ik hoop dat ik de situatie zo iets duidelijker heb kunnen maken. Mochten er nog andere vragen zijn, dan horen we het graag.

    Groet, Mitchel
    Oxxio Webcare
  2. Auteur
    Linda
    Datum
    Ja dat kan wel zijn maar hoe kan het dan dat ik eerst 149 euro terug krijg en dan zoveel moet bij betalen ik snap er helemaal niks van
  3. Auteur
    Linda
    Datum
    Ja dat kan wel zijn maar hoe kan het dan dat ik eerst 149 euro terug krijg en dan zoveel moet bij betalen ik snap er helemaal niks van
  4. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Geachte mevrouw Kram,

    De €149,50 die u op de jaarnota van ons terugkreeg ging, zoals u op pagina 3 van de jaarnota kunt zien, over het verbruik tot 24 januari 2019. De totale kosten over het jaar 2018 waren lager dan de termijnbedragen die u bij elkaar had betaald. Vandaar dat u dit bedrag van ons terugkreeg. Voor de volledige specificaties hiervan kunt u nog even kijken op pagina 2 van de jaarnota.

    De eindnota gaat over het verbruik tot 30 april 2019. In de maanden na 24 januari is er in totaal €200,- betaald, maar zoals u op pagina 2 van de eindnota ziet is er voor €233,93 verbruikt. Op de eindnota betaalde u dus nog €33,93 bij.

    Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb kunnen maken.

    Groet, Mitchel
    Oxxio Webcare
  5. Auteur
    Linda
    Datum
    Waar komt het hoge nota bedrag vandaan en hoe kan het zijn dat ik in januari 2019 dus totaal onder het bedrag van 92 zit en geld terug krijg.... En dan in februari tot april zo hoog in premie zit en er ook nog eens 28 euro bij op moet betalen omdat ik eeneens een volledige verhoging heb vertel mij dan eens waar die verhoging aan ligt want ik snap niet dat ik in 2 maand meer verbruik heb dan over het hele jaar per maand in mijn beleving is het 3x €92=276 dan zit ik nog boven jullie berekening en ik heb betaald €92+€100+€34,14+€100+€100+€68,29+€33,93 dit is €528,36 nou en dat is wat ik dan zo raar vind dit zijn de bedragen die van mijn rekenimg af zijn gegaan en dit is wat betaald is maar hoe dan als ik over het hele jaar 2018 een lager verbruik had, hoe kan ik dan in de maanden januari tot maart zoveel moeten betalen?
  6. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste mevrouw Kram,

    Bedoelt u het nota bedrag van €100,-? Deze is gebaseerd op het verbruik van afgelopen jaar en de nieuwe tarieven die u kreeg nadat de contractperiode was verlopen. De €233,93 die ik eerde noemde ging over 3 maanden. Dit was dus gemiddeld €77,98 per maand, want nog onder het maandbedrag zit.

    Op de eindnota is er zoals ik eerder aangaf in de periode tussen 24 januari en 30 april 2019 voor €233,93 verbruikt. Er is twee keer €100,- betaald aan termijnbedragen, bij elkaar €200,-. Vandaar dat er nog €33,93 bijbetaald moest worden.

    De totale kosten over de jaarnota waren €846,50. Wanneer u dit door de 12 maanden deelt komt u ook uit op een gemiddelde van €70,54 per maand. Dit komt dus overeen met het bedrag op de eindnota. Het verschil van €7,44 komt doordat de €846,50 over 12 maanden gaat, dus zowel de zomer als de winter maanden. De €233,92 gaat over 3 maanden, waarvan een gedeelte ook nog in de winter, waar doorgaans meer verbruik is.

    Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb kunnen maken.

    Groet, Mitchel
    Oxxio Webcare
  7. Auteur
    Linda
    Datum
    Ja ik blijf het er niet mee eens veel lasten veel geschillen en slechte hulp, en nu een klinkklaar antwoird, get had mij een hoop energue fescheeld aks dit neteen had gekund... Over de geldbedragen ben ik het nog steeds niet eens en oxxio aanraden ga ik zeker niet doen
  8. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste mevrouw Kram,

    Wat jammer dat u mijn hulp ervaart als slecht. Dat is zeker mijn bedoeling niet geweest. Mochten er nog onduidelijkheden zijn in mijn uitleg hoor ik het graag. Ik leg het u dan graag nog eens uit.

    Groet, Mitchel
    Oxxio Webcare
  9. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste mevrouw Kram,

    Wat jammer dat u mijn hulp ervaart als slecht. Dat is zeker mijn bedoeling niet geweest. Mochten er nog onduidelijkheden zijn in mijn uitleg hoor ik het graag. Ik leg het u dan graag nog eens uit.

    Groet, Mitchel
    Oxxio Webcare
  10. Auteur
    Linda
    Datum
    Waarom komt er geen helder antwoord op mijn vraag, ik wil graag weten waarom ik meer miet betalen terwijl als de foutieve aanmelding er niet was geweest alles hetzelfde was.
  11. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Beste mevrouw Kram,

    Het is niet zo dat u meer betaalt. U betaalt alleen voor het verbruik wat er daadwerkelijk is geweest. Niet meer en niet minder. Op de eindnota is gekeken naar wat er in totaal is verbruikt over de contractperiode en wat er in totaal is betaalt. Ik heb u eerder uitgelegd hoe dit precies zit. Lees mijn vorige berichten dus rustig nog even door, als hier nog vragen over zijn dan horen we het graag.

    Groet, Mitchel
    Oxxio Webcare
  12. Auteur
    Linda
    Datum
    Ja dat kan wel zijn maar ik blijf het er niet mee eens, als je een verbruik heeft over een jaar en daar veel geld van terug krijgt over 12 maand en daarna over 3 maand bijna een halve 6 maand premie miet betalen vind ik het belachelijk en ik blijf er bij jullie maken een eendnota oo binnen 2 dagen chapeau geen ander die dat doet
  13. Auteur
    OXXIO
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw Kram,

    De eindnota wordt automatisch opgemaakt. Zodra wij de standen hebben ingevoerd in ons systeem, wordt automatisch de eindnota opgemaakt en verstuurd. Dit kan dus inderdaad al binnen 2 dagen, soms zelf als na enkele minuten.

    Zoals ik u eerder aangaf komen de kosten volledig overeen met wanneer u een totaal jaar zou verbruiken. De totale kosten over de jaarnota waren €846,50. Wanneer u dit door de 12 maanden deelt komt u uit op een gemiddelde van €70,54 per maand. Dit komt dus overeen met het bedrag op de eindnota. U had namelijk na de eerste eindnota nog drie maanden verbruikt. Het gemiddelde verbruik per maand was €77,98. Het verschil van €7,44 komt doordat de €846,50 over 12 maanden gaat, dus zowel de zomer als de winter maanden. De €233,92 gaat over 3 maanden, waarvan een gedeelte ook nog in de winter was, waar doorgaans meer verbruikt wordt.

    Ik hoop dat u dit begrijpt. Er is dus niets extra's in rekening gebracht. U heeft alleen betaald voor wat u heeft verbruikt. Niets meer en niets minder. Als de tussentijdse foutieve overname niet had plaatsgevonden was het bedrag en het verbruik nog exact hetzelfde alleen dan samengevoegd in één nota in plaats van verspreid over twee nota's.

    Ik hoop dat u dit begrijpt. Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn, neem dan zeker nog even contact met ons op via Facebook, Twitter of de live chat op onze website. We staan voor je klaar.

    Groet, Mitchel
    Oxxio Webcare

Ook een klacht indienen over OXXIO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen