Klacht P6 Valet Parking: Extrme prijsverhoging sinds de verhuizing van Valet Parking Schiphol!

sad Niet opgelost
J.C. de Vroom

- Sinds Valet Parking is verhuisd is de prijs met ruim 60 % omhoog gegaan.
- De loopafstand naar de vertrekhal is behoorlijk langer geworden.

Een normalen prijsverhoging van een paar procent is redelijk, maar dit is te extreem terwijl het product niet heel anders is

J.C. de Vroom
    Inmiddels weet ik dat er heel veel mensen klachten hebben over de extreme prijsverhoging. Jammer dat Schiphol niet de moeite neemt om te reageren. Typisch het gedrag van een monopolist.
    Schiphol Holiday Valet Parking
    Beste heer De Vroom,

Vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent over P6 Valet Parking. Sinds 1 oktober 2017 is parkeren op Schiphol veranderd. Schiphol heeft meer ruimte nodig om de groei van het aantal passagiers en vliegtuigbewegingen op te kunnen vangen. Daarom wordt er begonnen met de bouw van een nieuwe pier en een nieuwe terminal. Om ruimte te maken voor deze bouwwerkzaamheden, is Parkeergarage P2 afgebroken. Daarmee zijn ongeveer 3000 parkeerplaatsen verloren gegaan. Per 1 oktober 2017 zijn hiervoor nieuwe én bestaande parkeeroplossingen in de plaats gekomen.
    De bereikbaarheid van Schiphol is ons belangrijkste doel. Het is van wezenlijk belang dat er voor iedereen die dat wil plek is. En met deze uitgangspunten is het nieuwe parkeerplan opgesteld. De belangrijkste verandering is dat op Schiphol Centrum (P1) maximaal 48 uur geparkeerd kan worden. Om capaciteit te kunnen creëren om aan de vraag te kunnen voldoen zijn Schiphol Holiday Valet Parking - die zich in P1 huisvestte - komen te vervallen.
    Het alternatief voor langer dan 48 uur op centrum parkeren is het nieuwe P6 Valet Parking, gelegen op een paar minuten loopafstand van de terminal. Dit nieuwe product is in eerste plaats ontwikkeld voor de zakelijke reiziger, een doelgroep die vooral gebruik maakte van P2 en veel op Schiphol komt. P6 Valet Parking is daarom geen vervangend alternatief voor Holiday Valet Parking.
    De producten verschillen dan ook van elkaar. P6 Valet Parking is vanaf 3 dagen (langer dan 48 uur) te reserveren en richt zich vooral op de zakelijke reiziger. Holiday Valet was puur gericht op vakantiegangers met een langere parkeerduur, vanaf 8 dagen. Ook biedt P6 Valet meer service: een videostraat legt de auto bij binnenrijden vast. Na het afgeven van de sleutel bij de grotere en luxere balie wordt de auto door Schiphol-personeel op een afgesloten terrein op de luchthaven met camerabewaking geparkeerd. Uiteraard juichen we het gebruik van P6 Valet Parking door de vakantieganger die tijd en gemak belangrijk vindt alleen maar toe. Het is alleen wel duurder dan Holiday Valet Parking. Dit heeft te maken met de hiervoor genoemde flexibele reserveervoorwaarden en uitgebreide service. We hopen dat u dat toch ook zo zult ervaren.

Graag nemen wij persoonlijk contact met u op. Indien u ons een mail stuurt naar ccc@schiphol.nl beantwoorden wij uw bericht spoedig.

Customer Care Schiphol Parking

J.C. de Vroom
Uiteindelijke oplossing Holiday Valet parking bestaat niet meer en je wordt verwezen naar P3 of het veel duurdere P6 Valet Parking. Een goed en vergelijkbaar alternatief voor Holiday Valet Parking bieden ze niet, wel een redelijke verklaring voor de extreme prijsstijging.