Klacht Paradigit Computers: 3x toe leverdatum niet nagekomen

sad Niet opgelost
Val

Ik heb bij Paradigit op 11 juli een samengestelde pc besteld.

Deze zou de 22ste binnen moeten komen echter was de behuizing niet op voorraad.
Hier heb ik geen informatie van mogen ontvangen, niet over vertraging of een niet beschikbaar onderdeel. Ik had mijn onderdelen geselecteerd op beschikbaarheid.

Pas nadat ik zelf gebeld had kreeg ik te horen dat mijn PC vertraagd was.

Nu heb ik al een concessie gedaan naar uw bedrijf toe en toegezegd om de behuizing om te wisselen voor een zwarte ipv witte zodat de leverdatum alsnog gehonoreerd kon worden.
Ik verwachtte mijn bestelling dus op de 22ste.
Mijn originele bestelling was dus al aan de slechte service aangepast.

De 22ste komt, en de status van mijn bestelling staat nog steeds op "wacht op assemblage", na meer belverkeer krijg ik te horen dat er een dag vertraging zou zijn. De 23ste dus.

De 23ste komt langs en ik bel rond 9:30 om te confirmeren dat mijn pc geassembleerd is en verstuurd is. Dit bleek niet het geval te zijn.

Na nog 2 maal belverkeer te hebben gehad is het nu 17:30 en krijg ik te horen dat de pc net pas geassembleerd is en zelfs morgen pas verstuurd word, en dus zaterdag pas aan komt.

Nu check ik zaterdag de track & trace van DHL en blijkt dat deze pas maandag aankomt. Paradigit heeft geen stappen genomen om de zending met spoed te versturen en de (3de!!!) nieuwe aankomst datum te honoreren.

Ik heb meerdere malen aangegeven mijn pc mer uiterste spoed nodig te hebben i.v.m. werk.

Compensatie of spoedlevering regelen op 25 juli.

Beste meneer Jansen,
    Vervelend om te vernemen dat het bestelproces zo is gelopen.
    Ten tijde van bestelling is een kast gekozen met een verwachte leverdatum, helaas kunnen wij op deze leverdatum nooit 100% garantie geven.

Op 22-07 heeft u contact gehad met een collega om dit aan te laten passen, dit is in de avond van diezelfde dag gebeurd.
    Op 23-07 is dit opgepakt door de assemblage afdeling en is het volledige systeem geassembleerd.

In de avond van 23-07 is het systeem overgedragen aan DHL vanuit ons magazijn.
    Helaas is er bij DHL de nodige vertraging opgetreden waardoor de bestelling pas vandaag (27-07) bij u geleverd wordt. Onze excuses hiervoor.

Omdat het pakket zich al bij DHL bevindt is een wijziging aan de zending (zoals spoed) helaas ook niet meer mogelijk.

Wij zullen kijken naar een passende compensatie.
    We zullen u hiervan op de hoogte houden.
    Vriendelijke groet,
    Jay
    Paradigit klantenservice
    Val
    De service gaat van kwaad naar erger.
    Ondertussen heb ik 6 dagen laat mijn geassembleerde pc binnen en hangen de cpu ventilatoren los in de kast.

Betaal ik hier assemblage kosten voor?
    Val
    Daar bij wil ik ook reageren op de eerste reactie van Paradigit.

Uw gegevens en data kloppen niet.

Op de 20ste had ik contact opgenomen met uw collega in eerste instantie om vast te stellen dat de PC op tijd binnen zou komen. Mij was beloofd dat dit zou gebeuren.

Vervolgens toen ik op de 22ste nogmaals beldde om te verifiëren, werd mij TOEN pas verteld dat de pc case niet beschikbaar zou zijn. Na met uw collega in overleg te gaan heb ik schoorvoetend voor de zwarte behuizing gekozen (met verdere witte onderdelen, niet volgens bestelling) met de garantie dat deze de 23ste binnen zou komen.

Vervolgens heb ik op de 23ste tweemaal gebeld toen deze niet is binnen gekomen. Mij werd verteld dat de PC nog in elkaar gezet moest worden terwijl ik al bericht binnen had gekregen dat deze klaar was en binnen één werkdag bij mij aanwezig zou zijn (zie bijlage 1).
    De 24ste dus.

Op de 24ste heb ik geen PC mogen ontvangen.
    Na nogmaals te bellen kreeg ik te horen dat dit 2 dagen zou duren omdat de PC pas de volgende dag geleverd kon worden en dus de 25ste mijn PC pas binnen zou zijn.

Val
    Ik heb nog steeds geen reactie gehad.
    Paradigit Computers
    Bedankt voor uw geduld, ik heb de mailwisselingen bekeken en zie inderdaad dat er vertraging is opgelopen in dit proces. Ik zie in de tracking link dat wij op 23 juli de computer hebben verzonden en deze pas op 27 juli geleverd is.

Ik zie op de foto's dat de metalen klemmetjes van de ventilator door trillingen zijn losgekomen. Dit gebeurt helaas met enige regelmaat tijdens transport. Zeker als deze vaker dan normaal door het sorteercentrum gaat, zoals hier gebeurd is. Op afstand heb ik helaas nog geen concrete oplossing voor het probleem, maar ik hoop er wel met u uit te kunnen komen.

We kunnen het systeem natuurlijk terugsturen, opnieuw de metalen klemmetjes vast klikken en opnieuw versturen, echter blijft het risico er dan dat u hem wederom in dezelfde staat ontvangt.

Het opnieuw vastmaken van de ventilator op de CPU koeler is niet extreem lastig. Indien u zich hier comfortabel bij voelt stel ik voor om deze zelf opnieuw te bevestigen. Hierbij vervalt de garantie van het systeem natuurlijk niet. Voor deze vertraging en moeite bied ik u dan graag een coupon aan t.w.v. €25,- of een product naar keuze.

Het is natuurlijk ook mogelijk om langs een van onze winkels te komen, echter begrijp ik dat dit niet voor alle klanten even dicht bij huis is.

In ieder geval mijn excuses voor het ongemak en ik hoor graag van u hoe we dit kunnen rechtzetten.

Twan
    Paradigit klantenservice
    Val
    Ten eerste waren de metalen klemmen er niet op gezet maar was de voeding ook niet eens aangesloten. Dit had niets met het transport te maken.

Mijn vergoeding is simpel: een terugstorting van de assemblagekosten & de behuizing, want in deze gevallen is er niet nagekomen wat beloofd is.

Een coupon van 25 euro is een belediging met de verschrikkelijke service die ik heb ontvangen.
    Beste,
    Ik heb met mijn collega overlegd.
    We zouden u voor het ongemak en de losgekomen onderdelen tijdens transport een creditering van 50% van de assemblage kosten willen aanbieden (omdat de pc wel is geassembleerd).
    Dit komt neer op een terugstorting van: €49,50

Ik verneem graag of u hiermee akkoord gaat.
    Vriendelijke groet,
    Jay
    Paradigit Klantenservice.

Val
Ik kan mij vinden in de tegemoedkoming voor de assemblage kosten. Bedankt hiervoor. Echter schuurt het mij nog steeds als het gaat om de leverdatum niet nakomen samen met het aanpassen van mijn bestelling. Er was mij beloofd dat als ik mijn behuizing aan zou passen de leverdatum van de 22ste gehaald zou worden. Uiteindelijk is dit nog een week later geworden. Ik heb mijn originele bestelling dus aangepast zonder enige reden.

Ook een klacht indienen over Paradigit Computers?