Klacht Paradigit Computers: Eenzijdig annuleren order ivm prijsfout webshop

#oplossinggezocht

Paradigit annuleert - na betaling en orderbevestiging - eenzijdig een order.

Opgave van redenen door Paradigit:

1. intern is er een prijsfout geweest. We hebben het over 25% van de reguliere prijs; het betreft daarbij een (ouder) product uit 2018.

2. artikel blijkt na bevestiging van de order ineens niet meer op voorraad.

Beide redenen hebben me ten zeerste bevreemd. En dan vooral mbt de prijs, omdat ik vlak voor het inleggen van de bestelling uitgebreid met een medewerker heb gesproken over zowel de specificaties als prijs van dit artikel. Mij werd zelfs aangegeven snel te bestellen omdat het een artikel uit 2018 betrof welke uit assortiment zou gaan en nu scherp geprijsd was (-25% t.o.v. de prijs zoals normaliter gehanteerd door Paradigit).

Zowel de medewerker als de website gaven op moment van bestellen aan dat er nog voldoende voorraad beschikbaar was. Ik heb het artikel zodoende ook kunnen bestellen, deze betaald en een orderbevestiging ontvangen.

Na diverse pogingen vanuit mijn kant om te begrijpen wat er was gebeurd en om onderling dan tot een andere oplossing te komen, krijg ik telkens te horen dat ik gewoon pech heb en ze niets willen doen.

Ook blijkt uit de laatste communicatie plotseling dat de Paradigit klantenservice aangeeft pas na mijn telefoontje intern geïnformeerd te zijn. En dat betreffende medewerker vlak voor mijn aankoop dan ook niet op de hoogte was dat de prijsaanpassing van 25% weer teniet zou worden gedaan.

Echter, als ik als consument door het bedrijf zelf wordt geïnformeerd en daaropvolgend via de website het product conform exact dezelfde informatie bestel, dan is het in mijn ogen toch enigszins opmerkelijk dat er zo met je wordt omgegaan.

Gezien de dichte deur waar ik nu tegenaan loop, wend ik me bij hoge uitzondering een keer tot dit klachtenkompas.

Hopelijk reageert Paradigit alsnog om dit onderling wel opgelost te krijgen. En anders wijs ik andere consumenten graag op het niveau van service dat je naderhand kunt verwachten bij dit bedrijf.

Ik had gezien de naamsbekendheid van Paradigit namelijk heel anders verwacht. En zodoende ook bewust voor mijn aankoop bij dit bedrijf gekozen. Mocht er geen reactie/ passende oplossing volgen dan was dit voor mij dan ook de laatste keer.

J.

Graag ontvang ik van Paradigit een passend voorstel.

Bedankt voor uw bericht.

Vervelend om te vernemen dat uw order is geannuleerd vanwege een prijsfout. Mijn collega heeft u op de hoogte gesteld direct nadat wij geconstateerd hadden dat er een prijsfout is gemaakt.

Indien u nog een bestelling wenst te plaatsen bij ons kunnen wij u een korting aanbieden. Wij zullen dit ook per e-mail aan u mededelen, daar kunt u op reageren.

Onze excuses voor het ongemak.

Beste Reina,

Dank je voor je reactie.

Ik moet als klant er op kunnen vertrouwen dat de klantenservice die ik spreek, voldoende op de hoogte is van het assortiment en de (prijs)informatie die gegeven wordt. Zeker als dat achtereenvolgens ook overeenkomstig op de website vermeld staat (incl indicatie van voldoende voorraad). En je daarna betaalt en een orderbevestiging ontvangt.

Na vele pogingen voor het vinden van een voor beiden passende oplossing, begreep ik afgelopen vrijdag bij het opnieuw benaderen van de klantenservice, o.a. dat ze ca een half uur na mijn eerste telefonische contact (en ons daaropvolgende inleggen van de order), intern geïnformeerd zijn over het terugdraaien van de prijsaanpassing. Pas enkele uren daarna heb ik jullie e-mail ontvangen. Waarbij enige reactie op mijn (vele) pogingen om te zien in hoeverre we hier dan wel spoedig iets anders op konden bedenken, uitbleef. Je kunt de uitgebreide hoeveelheid aan berichten die ik hieraan heb besteed en waarom snelheid ter zake deed, erop nalezen.

De korting heeft mij zojuist inderdaad bereikt. Ik waardeer de tegemoetkoming. Echter staat deze in schril contrast met het verschil waar we het over hebben. Bovendien betreft het een voucher, waarbij we het product door deze plotselinge wending in allerijl elders hebben moeten aanschaffen.

Per mail heb ik je zojuist een voorstel gedaan om de zaak af te handelen en formele stappen af te wenden.

Ik hoop toch wel op een iets sportieve opstelling, mede omdat dit op meerdere vlakken tegelijkertijd niet juist is gegaan (blijkbaar onjuiste prijsinformatie zowel per telefoon als per website, argumentatie dat voorraad op zou zijn (dat later weer van tafel ging en daarna toch weer terugkwam), uitblijven reactie op berichten, …), en alle hinder die we hiervan hebben ondervonden.

Beste Paradigit, Reina,

Graag verneem ik nog jullie reactie op ofwel bovenstaand bericht, danwel mijn separate (1:1) e-mail van afgelopen maandag.

Bedankt voor uw bericht.

Wij zullen op uw bericht via de e-mail reageren.

#oplossinggezocht
    Bedankt. Ik wacht jullie bericht af. Hopelijk is verdere communicatie via klachtencommissie en/ of juridisch vervolg daarna niet meer nodig. Ik vertrouw op een goede respons.
    #oplossinggezocht
    Helaas zojuist een buitengewoon betreurenswaardige reactie via e-mail van Paradigit mogen ontvangen. Ze kunnen/ willen niets betekenen en gooien het erop dat het een rechtmatige actie vanuit Paradigit is geweest. Ik krijg nog een prettige dag toegewenst. En dat is het dan.

Kortom, koop je iets bij dit bedrijf, wees je dan bewust van (het gebrek aan) de service achteraf!
    Bedankt voor uw bericht.

Helaas kunnen wij geen andere oplossing/ compensatie bieden. Hierover hebben wij u inderdaad via de e-mail geïnformeerd. Onze excuses voor het ongemak.

#oplossinggezocht

Ook een klacht indienen over Paradigit Computers?